velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۴۴
پ
کد خبر: ۲۰۹۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 23 July 2017
دکتر ولایتی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی:

تحقق اقتصاد دانش محور و دانش بنیان خواسته مهم مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی است/ پژوهش ها در دانشگاه باید منجر به تولید و اشتغال شود

دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید در زمینه ارتقاء فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین دانشگاه های کشور نمونه باشد و مصداق عملی اتحاد حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزد اسلامی، مراسم تکریم دکتر علی‌محمد نوریان سرپرست سابق و معارفه دکتر فرهاد رهبر سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت امنا، معاونان، مدیران و کارکنان صبح امروز در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر ولایتی در این مراسم با آرزوی علوّ درجات برای امام راحل و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و قدردانی از تلاش همه مدیران دلسوز و خدوم دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از خدای متعال به خاطر توفیق خدمت در سنگر علم و ایمان سپاسگزارم.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از زحمات دکتر نوریان، سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ما از دکتر نوریان خواستیم تا انتخاب گزینه نهایی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی براساس اساسنامه، سرپرستی این دانشگاه را بپذیرند که ایشان علیرغم میل باطنی قبول کردند.

وی با اشاره به انتخاب دکتر رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اکثریت آرا ی اعضای هیأت امنا، اظهار داشت: دکتر رهبر فردی متدین و با تجربه است که دارای سوابق مدیریتی درخشان و طولانی در سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه تهران هستند که نقش بسیار مهمی در انسجام، ارتقاء و پیشرفت همه جانبه دانشگاه تهران ایفا کردند.

دکتر ولایتی با تأکید بر اینکه ریاست بر دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا، کار آسانی نبوده است، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر جاسبی زحمات زیادی را به دلیل حس رقابتی که در جامعه وجود داشت برای به ثمر نشستن این دانشگاه متحمل شدند.

وی به ظرفیتهای عظیم علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه به دور از قید و بندهای دست و پاگیر و بوروکراسی های معمول و براساس تصمیم گیری و نظارت هیأت مؤسس و هیأت امنای و مصلحت عمل می کند.

دکتر ولایتی در خصوص انتظارت هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از ریاست این دانشگاه، گفت: با وجود شخصیتی مثل دکتر رهبر و اساتید فاضل و با تجربه ای که در این دانشگاه هستند، هیچ واحد آموزشی نباید تعطیل شود، چرا که مردم به دانشگاه آزاد اسلامی دل بسته‌اند و امید دارند و این موضوع از کمک های آنها در اهدا زمین، ساختمان و ... کاملاً مشهود است.

تعطیلی واحدها و مراکز آموزشی به معنای پاک کردن صورت مسأله است

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تعطیلی واحدها و مراکز آموزشی به معنای پاک کردن صورت مسأله است و نباید این اتفاق بیفتد، بلکه در مواقع لزوم و ضرورت باید تغییر محتوا و برنامه داده شود.

وی افزود: مناطق دانشگاه آزاد اسلامی باید خودکفا باشند و خودشان واحدهای منطقه را به خوبی اداره کنند.
وی از حمایت همه جانبه و امضا 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در احیا مصوبه 1367 مجلس مبنی بر تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی براساس تصمیم هیأت سه نفره ،خاطر نشان کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همه افرادی که در تصویب قانونی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سهم داشتند، تشکر می کنم.

دکتر ولایتی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از این پس جدی تر و با کیفیت تر عمل می کند، گفت: توقع ما از حوزه پژوهش، تحقق کامل اقتصاد دانش محور و دانش بنیان است که خواسته مهم مقام معظم رهبری و کشور نیز هست.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تولید مقالات علمی و پژوهشی وISI اگر چه خوب است، اما لازم و کافی نیست، باید پژوهش ها در دانشگاه آزاد اسلامی منجر به تولید و اشتغال شود.

وی ادامه داد: روسای واحدها و مراکز آموزشی می توانند از امکانات خود برای تربیت تکنیسین که از کمبودهای کارگاه های صنعتی و کشاورزی است، استفاده کنند.

دکتر ولایتی ارتقاء فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این بُعد در دانشگاه آزاد اسلامی باید تقویت شود و این دانشگاه باید مصداق عملی ارتباط حوزه و دانشگاه باشد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید تقویت کننده سنت های دینی و فرهنگی شهرها و مناطق مختلف و همچنین مکمل مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها