velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۰۵
پ
کد خبر: ۲۰۶۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران

سخنان مقامات سعودی حاکی از عدم شناخت ایران و منطقه است/ اینها امنیت خودشان را هم نمی توانند حفظ کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با رییس پژوهش های مجلس سوئد با حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سخنان مقامات سعودی حاکی از عدم شناخت ایران، منطقه و بی تجربگی آنهاست، وگرنه اینها امنیت خودشان را هم نمی توانند حفظ کنند.

دکتر ولایتی در پاسخ به این سوال که نقش عربستان را در حادثه تروریستی تهران و مسئله قطر با توجه به برخی اظهارات مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران را زمین جنگ خواهیم کرد چگونه می بینید، اظهار داشت: مشکلی که عربستان در طی این سال ها دچار شده ناپختگی و بی تجربگی کسانی است که در وزارت خارجه آنها عمل می کنند و گاهی سخن هایی می گویند و این حاکی از عدم شناخت ایران، منطقه و بی تجربگی آنهاست وگرنه اینها امنیت خودشان را هم نمی توانند حفظ کنند.

وی گفت: این حکومت قرون وسطایی هزینه بسیاری را از بیت المال مسلمین هزینه و از رئیس جمهور امریکا دعوت کرده و مدعی است که اتحادی میان کشورهای اسلامی ایجاد کرده است، ولی جز چند کشور کوچک که کمک های مالی از عربستان می گیرند کشور دیگری پاسخی به آنها نداد و هنوز اتحادی بین این چند کشور شکل نگرفته شکاف عمیقی ایجاد شد و نشان داد که این حاکمان جدید عربستان ظرفیت تحمل ادعای خودشان را هم ندارند و نتوانستند چند روز ادعای این اتحاد را حفظ کنند.

دکتر ولایتی تصریح کرد: هنوز مرکب امضای اعلامیه میان آنها خشک نشده، بین قطر و آنها اختلاف پیش آمد که در تاریخ آنها بی سابقه است و نشان دهنده بی ظرفیتی دیپلماسی عربستان است که با نزدیک ترین همسایگان خودش هم نمی تواند زندگی آرامی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران هم قطعا این آتش افروزی های سعودی را تحمل نخواهد کرد گفت: سعودی ها نه ظرفیت و نه جرأت این کار را دارند، بلکه فقط ادعا می کنند و خیلی از اوقات پاسخ اینطور ادعاهای ابلهانه، خاموشی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا طرح تحریم های جدید علیه ایران که به بهانه های واهی موشکی و حقوق بشری در سنای امریکا تصویب شده است، نقض برجام نیست، اظهار داشت: برای ما تفاوتی نمی کند، چرا که هیچ نوع رابطه جدی اقتصادی و غیر آن، بین ما و امریکایی ها نیست که چیزی را تحریم کنند و یا نکنند.

دکتر ولایتی ادامه داد: ایران با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی عملا یک نوع آسیب ناپذیری در مقابل این تهدیدات دارد، یعنی از فواید اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی عدم آسیب پذیری در مقابل این قبیل تهدیدات است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این طرح تحریم ها جز یک نوع امتیاز دادن به صهیونیست ها و مرتجعان منطقه ای نیست. آن کشوری موفق است که بتواند در عمل، به اهداف خودش برسد.

وی گفت: امریکایی ها در اهداف خودشان در عراق و سوریه شکست خوردند و این پیوند بین نیروهای مردمی و دولتی عراق و ارتش و نیروهای متحد در سوریه در مرز بین عراق و سوریه در حقیقت یک پیروزی راهبردی برای متحدان ایران و حلقه مقاومت است که از تهران شروع می شود و تا عراق، سوریه و لبنان در مقابل صهیونیست ها، امتداد پیدا می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: