velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۶۰
پ
کد خبر: ۲۰۲۸
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 07 May 2017
دکتر ولایتی در دیدار با معاون وزیر خارجه آلمان

فاصله نزدیک دیدارها حکایت از پیشرفت خوب روابط دارد

دکتر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با مارکوس ادر معاون وزیر خارجه المان گفت: روابط ایران و آلمان سابقه مثبت و طولانی دارد و در طی دو سال اخیر از رشد نسبتاً خوبی نیز برخوردار بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای مواضع برجسته و تعیین کننده آلمان در تعیین سیاست های مستقل اروپایی اهمیت زیادی قائل هستیم.

دکتر ولایتی افزود: تحولات اخیر که در دنیا و در صحنه بین المللی و اروپا اتفاق افتاده است نشان از نقش تعیین کننده آلمان در سیاست های اروپایی دارد.ز

دکتر ولایتی در ادامه با اشاره به شرایط و تنش های موجود در منطقه، افزود: به نظر می رسد که برخی کشورها علاقه ای به حل و فصل موضوعات نداشته باشند و به دنبال پیچیده کردن مسائل منطقه و طولانی تر شدن مشکلات در این منطقه باشند اما جمهوری اسلامی ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه و در راستای صلح و ثبات بین المللی نقش مهمی در این زمینه ایفاء کرده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد : ایران همواره در منطقه ایستادگی کرده و باید با صراحت گفت که در این مسیر و تنها با نگاه صلح و ثبات بین المللی در مواجهه با تروریسم گام برداشته است.

دکتر ولایتی با اشاره به وضعیت فعلی کشورهایی مانند لیبی گفت: نباید اجازه تکرار چنین اتفاقاتی در منطقه را داد؛ چرا که در این صورت نمی‌توان جلوی گسترش تروریسم را گرفت و تقریبا هیچ حکومت مستقری در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و در دفاع از حاکمیت مشروع کشورهای منطقه با نگاهی اصولی و به دعوت رسمی دولت های قانونی آنها در مبارزه با تروریسم و جریان های افراطی و تکفیری حضور دارد .

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: همه کسانی که برای صلح و ثبات جهانی اهمیت قائل بوده و دلشان برای امنیت بین المللی می تپد باید در این مسیر گام بردارند. دفاع از سوریه و عراق و حاکمیت آنها را دفاع از خود می دانیم چرا که حفظ ثبات کشورهای منطقه و جلوگیری از تجزیه آنها برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است.

در ادامه این دیدار رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر خارجه آلمان پیرامون مسائل منطقه، روابط دوجانبه و افزایش سطح روابط دو کشور گفت‌وگو کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: