velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۸۲
پ
کد خبر: ۱۹۹۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 21 February 2017
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس مجلس سوریه

کسانی بدون دعوت وارد این کشورهای منطقه شده اند متجاوزند و باید بیرون روند

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه سوم بهمن ماه با هدیه عباس رئیس مجلس سوریه و هیئت همراه در محل این مرکز دیدار و در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی و همککاری های دو جانه به بحص و تبادل نظر پرداخت.

در ادامه این دیدار دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سئوالات پاسخ گفتند.

دکتر ولایتی در پاسخ به سئوالی در خصوص دخالت کشورهای خارجی در منطقه و بحران های مختلفی که ایجاد می کنند گفت : آنهایی که بدون دعوت و بی اجازه وارد این کشورها شده اند متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند. جمهوری اسلامی ایران به دعوت و خواست دولت و ملت سوریه در این کشور حضور یافته و در کنار ملت سوریه و عراق در مقابل تروریست و جریانات افراطی و تکفیری و بدخواهانی که خواهان تجزیه و تفرقه و تضعیف کشورهای منطقه هستند ایستادگی نموده که امروز شاهد پیروزیهای روزافزون در این منطقه هستیم

وی افزود: آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.

وی در خصوص برخی اظهارات از سوی مقامات ترکیه ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آثار کودتا هنوز در ترکیه مشهود است، اظهارکرد: ترکیه به هیچ کدام از اهدافی که در مورد سوریه اعلام کرده بود نرسیده است؛ آنها انتظار داشتند بیایند در دمشق و درمسجد اموی نماز بخوانند. این انتظارات برآورده نشد و هیچگاه هم محقق نخواهد شد و برنده نهایی ملت و دولت سوریه هستند.

وی همچنین درباره اظهارات وزیرخارجه عربستان سعودی دراجلاس مونیخ گفت: وی(عادل الجبیر) حرف های بی پایه ای زد. ما به شنیدن حرف های بی پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده ایم و اهمیتی نمی دهیم.

دکتر ولایتی با بیان اینکه وزیرخارجه عربستان بهتر است به فکر منافع کشورش باشد افزود: با این سخنان بی پشتوانه وزیر خارجه که تهدید کننده روابط خارجی می باشد، آنکه ضرر می کند عربستان سعودی است




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: