velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۹۰
پ
کد خبر: ۱۹۸۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - 11 February 2017
دکتر ولایتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان

توانمدی های امروز کشور با دوران رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: توانمندی‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران حکومت رژیم پهلوی نیست.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو باخبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما توانمندی‌های به وجود آمده در کشور پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی چگونه است؟ گفت: توانمندی‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران حکومت رژیم پهلوی نیست.

وی افزود: در آن زمان که انقلاب شد به دلیل اینکه رژیم پهلوی اجازه کار به متخصصان داخلی را نمی‌داد هیچ خودکفایی دفاعی نداشتیم، باید در همه زمینه ها از یک کشور خارجی و به طور خاص از آمریکایی‌ها کمک می‌گرفتیم و آنان هم اگر کمک و یا امکاناتی را ارائه می کردند نه برای توانمندسازی ملت و کشور ایران که صرفا در جهت منافع خود در منطقه و به طور خاص رژیم صهیونیستی بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: همه شاهد هستند که پس از پیروزی انقلاب و گذشت 38 سال از عمر آن، کشور به خودکفایی‌های بالایی در حوزه های مختلف و به ویژه دفاعی رسیده‌ و قدرت جمهوری اسلامی ایران با آن زمان قابل مقایسه نیست.

دکتر ولایتی همچنین در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید برای رشد و توسعه ای که پس از انقلاب به دست آمده، انجام گیرد، گفت: برای ادامه این مسیر، رشد و پیشرفت همواره انتقال تکنولوژی و علم از خارج و توجه ویژه به ظرفیت‌های ارزشمند داخلی و جوانان در دستور کار قرار داشته و دارد، مقام معظم رهبری نیز با تبیین سیاست های کلان راهبری و هدایت کرده‌اند و باید با قوت این مسیر را ادامه داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: