velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۷۷
پ
کد خبر: ۱۹۶۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 26 January 2017
در اولین نشست خبری رئیس جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر ولایتی بر اهتمام جدی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کررد

کارهای بسیار خوبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و شکل‌دهی اقتصاد دانش‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اساسی‌ترین نقش را در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ایفا کردند

دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه 7 بهمن ماه در اولین نشست خبری خود پس از صدور حکم انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف ما پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و افزایش پژوهش و علم اندوزی در جامعه است، گفت:دانشگاه آزاد اسلامی بیش از دیگران ظرفیت آن را دارد که در اقتصاد دانش بنیان و شکل‌دهی اقتصاد دانش‌محور وارد شود.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بزرگداشت یاد مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که انصافا اساسی‌ترین نقش را در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ایفا کردند،گفت: امید این بود که ایشان سال‌های طولانی همچنان منشا خدمات بزرگ و مهمی در حوزه‌های مختلف به خصوص در آموزش عالی باشند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از زمانی که رئیس‌جمهور بودند تا زمانی که رئیس مجمع تشخیص بودند زحمات زیادی را کشیدند و بنده از مقام معظم رهبری و اعضای هیات موسس تشکر می‌کنم که اینجانب را در فقدان آیت‌الله هاشمی به عنوان عضو هیات امنا انتخاب کردند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را از صفر شروع کرد و از همان روز های اول با این مجموعه آموزش عالی همکاری داشتم و شاهد زحمات مدیران و مسئولان بودم، گفت: هم اکنون یکی از مهمترین نقش های دانشگاه این است که مروج علم و دانش بوده و فراگیری علم و دانش را در سراسر کشور تسهیل کند به طوری که در حال حاضر چندهزار صندلی خالی داریم و داوطلبی نیست.

وی ادامه داد: ایران از این جهت که مردمش علم دوست هستند بنابراین هر کس با هر شغلی در تلاش است که هزینه های زندگی را تامین کند تا فرزندانش به تحصیلات عالیه دست بایند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران این دانشگاه را تدارک دید که پاسخگوی علم جویی و علم خواهی در این مرز و بوم باشد. این جزو فطرت ایرانی‌ها است که از قدیم به دنبال علم بودند. همچنین در حدود ۸۰ جای قرآن کریم علم و مشتقات علم آمده است و در هیچ دینی این مقدار به ارزش و اعتبار علم تکیه نشده است.

وی با درود به مقام معظم رهبری به خاطر عنایت به دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص و دانش جویی به طول عام،گفت: ایشان سال هاست که پرچمدار علم آموزی و فناوری و اقتصاد مقاومتی هستند و از این که به بنده عنایت کردند تشکر می کنم و امیدوارم طوری عمل کنیم که خواسته های ایشان محقق شود.

وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی زحمات زیادی کشیده شده است و تا کسی از نزدیک از آمارها و فعالیت‌های دانشگاه آگاه نباشد نمی‌داند که چه زحماتی کشیده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همگان دست به دست هم بدهیم و اهداف دانشگاه را محقق کنیم.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی تکیه داشتند و دارند،گفت: زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند ایشان خاطرشان جمع بود که آیت الله در این مسئولیت حضور دارند و دلیل اینکه با این فاصله کوتاه حکم بنده را صادر کردند این بود که خللی یا خدشه‌ای در مسیر دانشگاه ایجاد نشود و من امیدوارم کاری کنیم که دانشگاه آزاد با ظرفیت‌هایی که دارد در پژوهش و علم و فناوری حرف اول را بزند.

وی اضافه کرد: آن‌چه بارها تاکید شده و دولت به دنبال آن است اقتصاد مقاومتی است و بخشی از آنچه که تولید می‌شود مربوط به پژوهش‌های دانشگاه‌هاست.

دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه باید گام بلندی با همکاری مردم، مسئولان دانشگاه و ... برداریم،گفت: پژوهش مقدم بر آموزش است، یعنی افراد باید کار کنند و حاصل پژوهش‌ها را تدریس کنند. ما باید خدمتگزار خوبی برای این مردم باشیم که هزینه‌های دانشگاه را داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف ما پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و افزایش پژوهش و علم اندوزی در جامعه است، گفت:دانشگاه آزاد اسلامی بیش از دیگران ظرفیت آن را دارد که در اقتصاد دانش بنیان و شکل‌دهی اقتصاد دانش‌محور وارد شود که جزئیات برنامه‌های آن را اعلام خواهیم کرد.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: براساس آمار اجمالی حدود ۹۰درصد کسانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند نیازی به شرکت در کنکور ندارند اما در دانشگاه‌هایی که دارای درجه اعتبار بالاتری هستند همچنان در حوزه پزشکی و علوم تجربی کنکور وجود دارد. شاید اینطور عمل کنیم که تجدیدنظری در رشته‌های مختلف انجام دهیم و ببینیم چه رشته‌هایی بیشتر مورد نیاز جامعه است، رشته های جدیدی که دانشگاه آزاد یا دانشگاه‌های دیگر آن را ندارند یا کم دارند که البته این ایده خامی است ، بنابراین باید دید چه رشته‌هایی بیشتر مورد اقبال و مورد توجه مردم است.

وی با تاکید بر شفاف سازی امور مالی و محاسباتی ،گفت: هیچ هزینه‌ای جز آن‌چه برای اموزش و پژوهش و تعلیم و تعلم باشد در دانشگاه آزاد اسلامی نباید داشته باشیم و باید از اسراف و تبذیر و هزینه‌های غیرلازم جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته و خواهد گرفت، گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد خیلی بیشتر از این‌هاست. دست دانشگاه آزاد برای پژوهش‌های کاربردی باز است .

دکتر ولایتی با بیان اینکه نوشتن مقالات با کیفیت بالا و درج آن در مجلات معتبر شناسنامه دانشگاه آزاد خواهد بود ، گفت: باید تولید مقالات علمی را با سرعت بیشتر و گستردگی فراتر انجام دهیم. به طور مثال در ریاضی و علوم تجربی کمبود مقاله‌ نداریم و نسبتا مطلوب است اما در علوم انسانی نه در دانشگاه آزاد و نه دانشگاه‌های سراسری مطلوب کار نشده است .

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیات امنا به هر کس که رای بدهند همان فرد رئیس هیات امنا خواهد شد ،گفت: ان شاالله به زودی رئیس هیات امنا نیز مشخص می شود.

درادامه این جلسه ، دکتر ولایتی به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت و سپس دیدار و جلسه با روسای دفاتر استانی هئیت موسس برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: