velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۹۴
پ
کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 07 January 2017
دکتر ولایتی در مراسم رونمایی از کتاب اندیشه و عمل داعش

داعش کار خوارج زمان را امروز انجام می‌دهد/ سرکنسول آمریکا در کویته مدارس طالبانی را تأسیس کرد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: سرکنسول آمریکا در کویته نقش مهمی در تأسیس مدارس طالبانی داشته و همین‌ها سنگ بنای اسلام افراطی را شکل دادند.

دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر امروز (شنبه 18 دی ماه) در مراسم رونمایی از کتاب «اندیشه و عمل داعش» و با حضور حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سیدرضا صدرالحسینی نویسنده این کتاب که با مقدمه دکتر ولایتی منشر شده است در محلخبرگزاری تسنیم ، ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم، گفت: این کتاب، کتاب ارزشمندی است و هرچه در راه روشنگری کار کنیم کار انبیاء الهی است و غرض این است که حق از باطل تشخیص داده شود.

وی با طرح این سؤال "چرا امروز با داعش مواجه هستیم؟"، به دیدار خود با برهان‌الدین ربانی در سال 73 اشاره کرد و افزود: در آن دیدار که اجلاس سران کشورهای اسلامی بود با آقای ربانی صحبت کردیم و پرسیدم "قضیه طالبان چیست و چه‌کاری انجام می‌دهند؟" که او گفت، "طالبان همان طلبه‌ها هستند که ما می‌گوییم طالب و می‌خواهند با صلح، اسلام را برقرار کنند و وارد هر شهری که می‌شوند بدون آنکه دست به اسلحه ببرند شهر را تصاحب می‌کنند". بعدها گزارش‌هایی آمد که برخی افسران پاکستانی گروه گروه آمدند و طالبان را در دست گرفتند و آن رعب و وحشت را در افغانستان به راه انداختند و همه جا را گرفتند،‌ جز دره پنج‌شیر که احمدشاه مسعود با کمک جمهوری اسلامی ایران مانع سقوط آخرین قلعه مقاوم در برابر آنها شدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند شکل‌گیری برخی مدارس طالبان در بلوچستان پاکستان و نقش حمایتی آمریکا از این طرح، تصریح کرد: سرکنسول آمریکا در کویته نقش مهمی در تأسیس این مدارس داشت و همین‌ها سنگ بنای اسلام افراطی را شکل دادند. وضع به‌گونه‌ای شد که امروز داعش به وجود آمد و گروه‌های تکفیری خود را حق مطلق و دیگران را باطل مطلق می‌پندارند و هیچ سعه صدر و آرامش و صلح‌طلبی اسلامی بین آنها نیست.

دکتر ولایتی با بیان اینکه در قضیه داعش نیز عیناً همان روند شکل‌گیری القاعده رخ داد، گفت: موضوع تشکیل گروه‌های افراطی یا تروریست تنها به جغرافیای اسلام برنمی‌گردد؛ زمانی که کمونیسم به‌لحاظ آرمانی حرف اول را می‌زد و همان کمونیسم آمریکایی‌ها را به گوشه‌ای فرستاده و حتی از یونسکو آنها را بیرون رانده بودند، در همان برهه برای جلوگیری از پیشرف کمونیسم سه کار افراطی درست شد.

وی ادامه داد: کمونیست‌های غربی را درست کردند که بعدها به‌نام ارتش سرخ در آلمان و ژاپن در هر جایی که می‌خواستند افراط می‌کردند، حمله می‌کردند و می‌کشتند تا بتوانند جلوی نفوذ قدرت کمونیسم را از طریق انحراف بگیرند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با یادآوری موضوع خوارج و نحوه انحراف آنها در اسلام، گفت: ما در تاریخ اسلام از این‌گونه انحرافات زیاد داریم. همین خوارج را ببینید که یک طرحی از سوی عمرو عاص و معاویه بود که بعدها سه نفر در مکه مأمور شدند عمرو عاص و معاویه و امام علی(ع) را به قتل برسانند که در این بین تنها امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت رساندند و خوارج حقیقتاً بیشترین تندروی‌ها را در طول تاریخ داشتند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه کار خوارج صدر اسلام را امروز داعش انجام می‌دهد، تصریح کرد: برای تحریک و تخریب یک مکتب امروز به‌سراغ تأسیس مکتب‌های انحرافی و افراطی می‌روند، همین ابوبکر کذا (ابوبکر البغدادی) را ببینید که جزو بعثی‌ها بود، بعد ریش‌هایش را بلند کرد و گفت "من خلیفه هستم که هر کس با من بیعت کرد مسلمان است و هر کس بیعت نکرد شمشیر بین ما و او حکم می‌کند".

وی تأکید کرد: در برابر این‌گونه مکاتب و انحرافات کار کردن سخت است و باید با استدلال و منطق پیش رفت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: همین غربی‌ها با وجود اینکه کارهای شیطنت و پیچیده انجام می‌دهند، اما جاهایی نیز با فکر کار می‌کنند. در موضوع تأسیس داعش نیز کلینتون به‌صراحت گفت که "آن را ما درست کردیم" و قطعاً در به وجود آمدن القاعده، داعش و گروه‌های انحرافی و تکفیری که نام اسلامی را به‌دروغ یدک می‌کشند، بیگانگان و عوامل بیگانگان دخیل بوده‌اند. می‌بینید که امروز داعش به‌راحتی با اسرائیل کنار می‌آید، اما در برابر سایر مذاهب آن تندروی‌ها را انجام می‌دهد و چاره‌ای جز مقاومت در میدان نبرد و روشنگری در عرصه فکری نیست که قطعاً این کتاب به ‌قلم صدرالحسینی همین کار را انجام می‌دهد و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: