velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۲۲
پ
کد خبر: ۱۹۴۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 18 December 2016
دکتر ولایتی در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه

ضرورت همکاری ایران، روسیه و سوریه برای تداوم پیروزی ها

دکتر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر یکشنبه 28 آذرماه با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای در منطقه درصدد خنثی کردن پیروزی ها اخیر هستند، گفت: همکاری ایران، روسیه و سوریه برای تداوم پیروزی ها ضروری است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای در منطقه درصدد خنثی کردن پیروزی ها اخیر هستند، گفت: همکاری ایران، روسیه و سوریه برای تداوم پیروزی ها ضروری است.

وی پس از این دیدار در تشریح گفتگوهای صورت گرفته بین دو طرف در جمع خبرنگاران گفت: سرعت تحولات منطقه به طور عام و سوریه به طور خاص اقتضا می‌کند که دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که روابط راهبردی با هم دارند، مشورت‌هایی با فاصله زمانی نزدیک انجام دهند، چون هر دو به شکل جدی از دولت و ملت سوریه حمایت می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پیروزی اخیر در حلب مسئله مهمی است اما کافی نیست، افزود: مزدوران اخیراً در مناطقی از جمله رقه، تدمر و دیر و الزور حضور پیدا کردند؛ از این رو باید قدم‌های بعدی برای شکست تروریست‌ها برداشته شود.

دکتر ولایتی ادامه داد: این رفت و آمدها برای هماهنگی هر چه بیشتر در حوزه سیاسی، امنیتی و دفاعی ضروری است.

وی با اشاره به مطلب بیان شده از سوی آقای لاورنتیف که در آینده نزدیک وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو دیدار می‌کنند، عنوان کرد: قبل از این دیدار، فرستاده پوتین مطالب مورد نیاز را منتقل می‌کنند؛ این دیدار زمینه‌ساز گردهمایی آینده خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایران و روسیه با دولت و ملت سوریه همواره همکاری کردند و استمرار این همکاری ضروری است چرا که از سازمان ملل تا گروه‌های دیگر در منطقه ممکن است بتوانند از هر طریقی پیروزی‌های شکل گرفته را خنثی کنند.

دکتر ولایتی گفت: فریادهای بشردوستانه سر داده و نماینده آمریکا در سازمان ملل برای تروریست‌ها اشک تمساح می‌ریزد اما همین تروریست‌ها مردم حلب را در سه تا چهار سال اخیر سر می بریدند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا عنوان کرد: بدون تردید باید به موازات خروج تروریست‌ها از حلب، امکان دسترسی به دو شهرک شیعی مهیا شود تا بتوانیم هر امتیازی که متقابلاً به معارضین داده میشود، برای محاصره‌شدگان نیز انجام دهیم؛ نه اینکه تروریست‌ها از حلب خارج شوند اما شهرک‌نشینان شیعی همچنان در محاصره باشند.

وی درباره دستور رئیس‌جمهور نسبت به پیگیری عهدشکنی آمریکا گفت: رئیس‌جمهور نسبت به عهدشکنی آمریکا اقدام کردند و اقدامات بعدی هم متناسب با شرایط کار پیش می‌رود.

دکتر ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ این عهدشکنی‌ آمریکایی‌ها را خواهد داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها