velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۵۰
پ
کد خبر: ۱۹۳۱
تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 02 December 2016
در کراچی پاکستان به انجام رسید

ترجمه و چاپ زبان اردوی کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دکتر ولایتی


کتاب 2 جلدی نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران که توسط دکتر ولایتی در حدود 2000 صفحه تالیف و زبان فارسی آن به چاپ دوازدهم رسیده است در کراچی پاکستان و به سفارش سرکنسولگری کشورمان در این شهر به زبان اردو ترجمه و توسط موسسه و چاپخانه احیاء تراث اسلامی چاپ و توزیع گردیده است.
سبحانی سرکنسول کشورمان در گزارش ارسالی و با توجه به اهمیت و نقش این کتاب برای معرفی جایگاه واقعی و مهم شیعه در میان علاقه مندان پاکستانی گفت: با توجه به درخواست ها و نیاز جدی موجود از سوی مخاطبان اردو زبان برای آشنایی هر چه بیشتر با نقش و جایگاه شیعیان، حدود دو سال و نیم قبل با مشورت های انجام شده کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران که توسط دکتر ولایتی تالیف و به چاپ رسیده است انتخاب و ترجمه آن توسط سه گروه ترجمه به سرپرستی محمد بشیر عالمی از مترجمین برجسته اردو زبان این کشور آغاز گردید و در آبان ماه 1395 در سه جلد و مجموعا 1600 صفحه به چاپ رسید. و در دسترس علاقه مندان در کراچی، دیگر شهرهای پاکستان و حتی افغانستان قرار گرفت.
سرکنسول کشورمان در کراچی افزود: با توجه به حملات شدید از سوی جریانات افراطی و تکفیری در منطقه به دیدگاه های اسلامی و شیعی و ضرورت تبیین هر چه دقیق تر جایگاه واقعی شیعیان در فرهنگ و تمدن اسلامی این مجموعه که مانند یک دائره المعارف شیعه است اماده گردیده و در مرحله اول نیز یکهزار نسخه 3 جلدی از آن چاپ شده که با توجه به استقبال انجام شده، موسسه ای که مسئولیت آماده سازی را برعهده داشته نسبت به تجدید چاپ نیز اعلام آمادگی کرده است.
کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلامی که توسط دکتر ولایتی تالیف و به چاپ رسیده به نقش شیعه در طول دوره های مختلف در زمینه عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن از جمله فقه، اصول، احکام، هنر، معماری، تاریخ، جعرافیا، ریاضیات، ادبیات، نجوم، فیزیک، شیمی و ... اشاره دارد که علاوه بر فارسی و اردو، ترجمه ترکی استامبولی آن نیز توسط یک موسسه ترکی ای در حال آماده سازی است که به زودی به چاپ خواهد رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: