velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۶۳
پ
کد خبر: ۱۹۱۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016

دکتر ولایتی با قائم مقام وزیر خارجه سوئد دیدار کرد.

دکتر ولایتیرئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدارهای خود در روز سه شنبه 17 آبان ماه که در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد بعد از دیدار با معاون وزیر خارجه دانمارک با خانم «سودر» قائم مقام وزیر خارجه سوئد دیدار کرد.

دکتر ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های دو جانبه گفت: روابط تاریخی و مهمی میان دو کشور برقرار است و همکاری ایران و سوئد بسیار قدیمی است که امیدوارم با رفت و آمدهای مقامات دو کشور شاهد تقویت روابط در همه زمینه‌ها باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر ضرورت توجه کشورهای اروپایی به اتخاد سیاست های مستقل‌تر در قبال موضوعات منطقه گفت: موضوعات منطقه از نظر ایران بی‌تردید راه حل نظامی ندارد و باید برای دستیابی به راه حل سیاسی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش و همکاری نمود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با کشورهای علاقه مند را دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سوریه، عراق، یمن و برخی کشورهای منطقه گفت: جنایت‌هایی که امروز علیه دولت‌ها و ملت های این منطقه می‌شود در تاریخ بی‌نظیر است و البته کشورهای منطقه در مقابل طرح ها و توطئه تفرقه افکنانه که به دنبال تجزیه و تضعیف کشورهای این منطقه است ایستادگی خواهند کرد.

قائم مقام وزیر خارجه سوئد هم با تأکید بر جایگاه و اهمیت ایران در منطقه و روابط دو جانبه به برخی از مشکلات حوزه اروپا اشاره کرد و گفت :موضوع مهاجرین که شما تلاش زیادی در این زمینه داشته اید، به آن ارج می نهمیم از جمله مشکلات جدی کشورهای اروپایی است و امیدواریم با استفاده از تجربیات ایران بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را به انجام رسانیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: