velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۲۶
پ
کد خبر: ۱۹۱۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
دکتر ولایتی در دیدار با مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق

ملت عراق در برابر زیاده خواهی های دشمنان و توطیه گران ایستادگی خواهد کرد.

دکتر ولایتی روز سه شنبه 11 آبان ماه با ملابختیار مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق و هییت همراه دیدار و در خصوص موضوعات و تحولات منطقه ای و روابط ایران و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دکتر ولایتی در خصوص روابط دو کشور ایران و عراق گفت: دو ملت ایران و عراق دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و ریشه های عمیق دینی و مذهبی هستند و برای دو کشور توسعه همکاری ها و روابط فیمابین از اولویت برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به مقاومت دولت و ملت عراق تاکید کرد:دشمنان اسلام در منطقه با راه انداختن جنگ های نیابتی و گروه های افراطی و تکفیری و تروریستی با نام اسلام برعلیه ملت مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه جنایت می کنند و توطیه گران و برخی کشورهای مرتجع منطقه به دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلام هستند و البته پیروزی و سربلندی بی تردید برای مردم منطقه رقم خواهد خورد و جمهوری اسلامی ایران تنها سعادت و پیروزی ملت و دولت عراق را خواهان است.

دکتر ولایتی طرح خاورمیانه بزرگ امریکا را توطیه و ایجاد تفرقه دانست و گفت:آمریکایی ها و برخی از حامیان منطقه ای آنان در تلاش برای ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن منطقه هستند و می خواهند کشورهای بزرگ و قدرتمند و تاریخی منطقه را برای امنیت اسراییل و تامین منافع و زیاده خواهی های خود تجزیه کرده و تضعیف نمایند که باید در برابر این توطیه و خواب شوم ایستادگی کرد.

ملا بختیار مسیول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار دکتر ولایتی را شخصیتی شناخته شده در جهان معرفی و تصریح کرد:ما دوران وزارت خارجه شما و مذاکراتی که با طارق عزیز داشتید را به یاد داریم و وی خود را انسانی توانمند می دانست و شما توانستید او را شکست دادید و ما تمام آن دوران ها را به خاطر داریم.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت:دوران استعمار و استبداد سپری شده است و توطیه گران نمی توانند در منطقه به اهداف تفرقه افکنانه خود دست یابند

وی افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران و مواضع اصولی آن سپاسگزاریم و ایران مسیر پیشرفت و امنیت را طی می کند و شما می به صورت اساسی برای صلح و ثبات منطقه اقدامات موثر انجام می دهید.

در ادامه دو طرف در خصوص تحولات منطقه ای و روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر ولایتی صبح امروز هم با رییس مجلس نمایندگان قبرس به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها