velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۵۷
پ
کد خبر: ۱۸۹۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 06 October 2016
دکتر ولایتی در دیدار فعالان اقتصادی کشور سوریه

خواب آمریکا برای به دست آوردن مخازن نفت سوریه تعبیر نمی‌شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با نگاهی که برای خود در آینده دارد، می‌خواهد مخازن نفت سوریه را به دست بیاورد، اما خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (پنجشنبه 15 مهرماه) در دیدار هیئتی از فعالان اقتصادی کشور سوریه با بیان اینکه دو ملت ایران و سوریه برادر هستند و از ابتدای انقلاب این روابط محکم‌تر شده است، گفت: دو کشور در عرصه‌های مختلف امتحان پس داده‌اند و به عهد خود در این ارتباط پایبندند.

وی با ابراز "ما نمونه دیگری در منطقه نمی‌شناسیم که دو ملت و دولت این‌قدر پیوندهایشان مستحکم باشد"، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سوریه در زمان مرحوم حافظ‌ اسد کنار ایران ایستاد و اکنون در هجوم وحشیانه علیه سوریه به‌سردمداری آمریکا، عربستان و توسط تکفیریهایی که از اسلام بویی نبرده‌اند، ایران کنار سوریه ایستاده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: کشوری که مقابل تهدیدات بیگانه عقب‌نشینی کند، منافع خودش را از دست می‌دهد، اما تجربه ملت سوریه تجربه ارزشمندی برای کل کشورهای منطقه و جهان است که اگر ایستادگی بشود، ملت پیروز می‌شود.

دکتر ولایتی با اظهار "ما یقین داریم که دولت و ملت سوریه در این جنگ پیروز می‌شوند"، گفت: آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین عرب از کار خود پشیمان می‌شوند و امروز آثار این پشیمانی بین مزدوران منطقه‌ای آمریکا آشکار شده است؛ آمریکا به عجز خود مقابل ملت سوریه اعتراف کرده است.

وی با تصریح به "ما یقین داریم که در نبرد سرنوشت‌ساز حلب، دولت و مردم سوریه پیروز می‌شوند"، افزود: شکست دشمن در حلب آغاز شکستهایی در سوریه است، جمهوری اسلامی ایران در سوریه از منافع کل کشورهای خط مقاومت دفاع می‌کند، این خط مقاومت که از ایران شروع می‌شود و از عراق و سوریه و لبنان می‌گذرد، آثار پیروزی‌اش هر روز آشکارتر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: همان‌طور که ملت سوریه در حلب پیروز خواهد شد، ملت عراق هم در موصل به پیروزی می‌رسد، آمریکا در شرق سوریه به‌دنبال طرحهایی برای تجزیه سوریه و عراق است.

دکتر ولایتی با تأکید بر اینکه زمانی ستاد ارتش آمریکا گفته بود که عراق باید به 3 کشور و سوریه هم به چهار کشور تقسیم شود، متذکر شد: ملت سوریه و عراق نشان خواهند داد که با اتحاد خودشان آرزوی شیطانی دشمنان بر باد می‌رود. کشورهایی که در منطقه فریب آمریکا و صهیونیسم را خورده‌اند خودشان در معرض خطر قرار گرفتند.

وی با بیان "از شما فعالان حوزه اقتصادی سوریه که به کار خود ادامه می‌دهید و اهداف سازندگی ملت سوریه را پیش می‌برید، تقدیر می‌کنم"، گفت: از برکات این جنگ بود که هم کشورهای منطقه و هم صحنه بین‌المللی متوجه شدند ملت سوریه ملتی ریشه‌دار است و در برابر تروریستهایی که از 80 کشور در سوریه تجمع کرده‌اند، ایستادگی می‌کند. این سرمایه‌ای برای آینده سوریه است و جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در ابعاد مختلف و بخشهای گوناگون هیچ‌گاه دریغ نمی‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آمریکا خواب تجزیه سوریه را می‌بیند و دنبال این است که حکومتهای کوچکی در سوریه بسازد، افزود: آنها می‌خواهند اراده خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند و به این دلیل در شرق سوریه اقداماتی انجام می‌دهند، بمباران ارتش سوریه در «دیرالزور» برای جدا کردن شرق سوریه از قسمتهای دیگر است.

وی اضافه کرد: آمریکا با نگاهی که برای خودش در آینده دارد، می‌خواهد مخازن نفت سوریه را به دست بیاورد، اما خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: علی‌رغم میل دشمنان سوریه، همکاری ایران، سوریه و روسیه افزایش می‌یابد و ما از آرمانهای ملتهای منطقه دفاع می‌کنیم.

همچنین در ادامه این دیدار فعالان اقتصادی سوری در سخنان جداگانه‌ای با بیان اینکه در آینده نه‌ چندان دور جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین و عظیم‌ترین کشورهای جهان می‌شود، خاطرنشان کردند: آنچه از ایران و برخورد مردم آن ملاحظه کردیم، برای ما مایه عزت و شرف بود. ملت ایران از رهبر بزرگی همچون امام خمینی(ره) پیروی کردند و امروز نیز امام خامنه‌ای با رهبری داهیانه‌‌شان کشور را مدیریت می‌کنند.

نمایندگان هیئت اقتصادی سوریه با ابراز اینکه در زمان جنگ تحمیلی سوریه معادله‌ها را به هم زد، تصریح کردند: در آن زمان سوریه مدافع ملت ایران بود و امروز نیز ایران کنار مردم سوریه ایستاده است. اگر پشتیبانی کشور و مردم ایران نبود امروز سوریه وضع دیگری داشت و امیدواریم این پشتیبانی همچنان تداوم پیدا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: