velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۸۲
پ
کد خبر: ۱۸۹۵
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
در دیدار دكتر ولايتي با سفير عراق در ایران تاکید شد

تلاش دشمنان برای سست کردن ارتباط و اتصال عمیق دو ملت ایران و عراق

دكتر ولايتي رئيس مركز تحقيقات استراتژيك روز دوشنبه 12 مهرماه با راجح الموسوي سفير کشور عراق در تهران ديدار و در خصوص روابط دوجانبه، همكاري هاي بين المللي و منطقه اي و آخرین تحولات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دكتر ولايتي در اين ديدار با اشاره به سوابق تاریخی و دلایل متنوع ارتباط و اتصال عمیق دو ملت ايران و عراق گفت: دين، تاريخ و فرهنگ مشترك از جمله دلایل ارتباطات عمیق دو کشور است که موجب تبادل و برقرای ارتباطات مستحکم گردیده و دشمن مي خواهد اين ارتباطات مهم و قوي را با سست كردن اعتقادات مردم تضعيف كند و جنگ امروز دشمنان و توطیه گران، عقیدتی و  فرهنگي است. 
دکتر ولایتی تصریح کرد:مردم ايران و عراق محبين و پيروان اهل بيت (ع) هستند و با وجود چنين اشتراكات قوي در ميان دو ملت، بی تردید پیروز خواهند بود و در مبارزه با دشمنان به موفقیت دست خواهند یافت.
سفير عراق در ایران هم با ابراز خرسندي از ديدار با دكتر ولايتي، روابط كنوني دو كشور را يك فرصت تاريخي دانست و با اشاره به جايگاه مرجعيت در دو كشور که  بسيار ارزشمند ، حائز اهميت  و تاثیر گذار است گفت: راز اقتدار ملت ما تمسك به اسلام و تبعيت از مرجعيت است. 
وي با اشاره به ديدارش با نماينده سازمان ملل اظهار داشت: من در اين ديدار به او گفتم كه سازمان ملل يك تشكر به ايران مديون است، چون اگر ايران و ايستادگي آنان در برابر داعش نبود، نه تنها عراق، بلكه كل منطقه از دست رفته بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها