velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۵۵
پ
کد خبر: ۱۸۹۴
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
دکتر ولایتی در دیدار با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان

راه حل بحران سوریه حفظ تمامیت ارضی، قطع مداخله دولت های خارجی و مشروع دانستن دولت قانونی این کشور

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روز یکشنبه 10 مهرماه با دیرک وندرمالن دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و همکاری های بین المللی و منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در پاسخ به سئوالی از سوی رئیس کمیسیون روابط خارجی بلژیک در ارتباط با سوریه گفت : تفاهم بر سه اصل اساسی شامل حفظ تمامیت ارضی سوریه، قطع مداخله قدرت های خارجی و مشروع دانستن حکومت قانونی بشار اسد، راهکارهای خاتمه یافتن بحران سوریه است

دکتر ولایتی در همین زمینه افزود: کشورهای ایجاد کننده گروه های افراطی ، تکفیری و تروریستی و حامیان آنان دچار اشتباه محاسباتی شدند و نمی توانند از وضع کنونی به راحتی خارج شوند. انان نمی دانستند مردم و دولت قانونی سوریهحدود 6 سال در مقابل هجوم و دخالت بیگانگان مقاومت خواهند کرد و یقینا در مسیر پیروزی قرار دارند.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیکنیز با ابراز خرسندی از دیدارش با ولایتی گفت: می دانیم که جنابعالی در مسایل بین المللی و منطقه ای دارای تجربیات ارزشمند هستید و یقینا نظرات شما می تواند در نزدیک تر شدن دیدگاه ها به ویژه در باره بحران سوریه و برخی بحران های منطقه ای مفید و موثر باشد.

اعضای هیات پارلمانی بلژیک در سفر پنج روزه خود به تهران علاوه بر دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شمار دیگری از مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها