velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۳
پ
کد خبر: ۱۸۹۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 26 September 2016
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان سوریه

حمایت جمهوری اسلامی تا پیروزی نهایی سوریه ادامه خواهد داشتد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از تمامیت ارضی سوریه و دولت بشاراسد قویا حمایت می کنیم

دکتر ولایتی ظهر روز دوشنبه 5 مهرماه در دیدار خانم هدیه خلف عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون روابط ایران و سوریه، روابط استراتژیک بوده که ادامه خواهد داشت و هر روز این پیوند دو کشور قوی تر و گسترده تر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ایران و سوریه آزمایش خود را در برابر مشکلات پس داده اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: از ابتدای حمله بیگانگان به سوریه حدود 80 کشور که بیشتر آنها از کشورهای غربی و بعضی کشورهای مرتجع عربی در منطقه هستند در این حملات مشارکت داشتند و هزینه های فراوانی را برای جنگ علیه سوریه دادند که در این راستا خسارت های زیادی به مردم این کشور وارد کردند و صرفا به این دلیل که دولت و مردم سوریه در برابر صهیونیست ها ایستادند.

دکتر ولایتی با تاکید بر این که حمایت جمهوری اسلامی ایران تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت گفت: از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم و از دولت بشاراسد و شخص بشاراسد قویا حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به متحدان علیه سوریه گفت: کسانی علیه سوریه به بهانه دموکراسی می جنگند از دموکراسی خبری نیست. به طور مثال عربستان سعودی در تاریخ خود یک بار هم انتخابات نداشته اما به بهانه دموکراسی علیه سوریه می جنگد.

دکتر ولایتی در ادامه افزود: آنچه به عنوان سلفی گری منشعب از وهابی گری رواج دارد ساخته و پرداخته سعودی ها است و ربطی به اسلام ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک ادامه داد: خوشبختانه در طی ماه های اخیر شاهد پیروزی های پی در پی در سوریه هستیم و امیدواریم هرچه زودتر کشور سوریه از قید حملات بیگانگان آزاد شود.

وی  با اشاره به اتحاد، ایران سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم بیان کرد: این سه کشور با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و دوشادوش هم علیه تروریسم مبارزه می کنند و ما این هماهنگی را ارج می نهیم.

دکتر ولایتی با اشاره به اوضاع داخلی سوریه گفت: قرائن نشان می دهد که انشالله به زودی شاهد آزادی شهرهای اشغال شده توسط حامیان آنها در سوریه خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کردرهبر معظم انقلابحمایت از سوریه را در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دادند و دولت هم در این مسیر حمایت های لازم را داشته است و مردم ایران هم اهمیت این دفاع و مبارزه را درک می کنند و شاهدیم که داوطلبانه به جهاد علیه تروریسم ها می روند.

دکتر ولایتی در ادامه گفت: این که کشورهای غربی از تروریسم حمایت می کنند و همچنین مدعی دولتقانونی سوریه هستند از شگفتی های زمانه است.

وی افزود: روز گذشته وزرای کشورهای غربی بیانیه ای را صادر کردند که روسیه را مقصر شناختند اما این نکته حائز اهمیت است که آمریکا آتش بس را شکست.

دکتر ولایتی با اشاره به دسته بندی آمریکا برای تروریسم گفت: این که آمریکا تروریسم را به دو دسته تروریسمخوب و بد تقسیم می کند باید گفت، تروریسم دسته بندی ندارد و همه آنها حامی شیطان هستند که زندگی مردم سوریه را قریب به پنج سال مختل کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: خوشبختانه تعداد کشورهایی که به این نکته رسیده اند که حل بحران سوریه راه حل نظامی ندارد رو به افزایش است و این امیدواری بسیاری در صحنه بین الملل ایجاد می کند.

دکتر ولایتی با تاکید بر این که این جنگ تمام می شود اما تحولات مثبتی به غیر از آزادی سوریه به دنبال خواهد داشت گفت: یعنی نشان داده می شود که یک کشور در ابعاد سوریه که دارای امکانات نیست می تواند مقاومت کند و برای دیگر کشورهای منطقه الگو باشد و این دستاوردی است که مجموعه کشورهای خط مقاومت در منطقه خواهند داشت.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی از خط مقاومت در منطقه حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها