velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۶۰
پ
کد خبر: ۱۸۷۶
تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 05 August 2016
دکتر ولایتی در مصاحبه با المیادین

در موضوع هسته ای دست ایران بسته نیست و بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد.

دکتر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود تصویری  از مصاحبه با شبکه بین المللی المیادین در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه و چکیده ای از برخی مباحث مطرح شده منتشر کرد.
وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در ارتباط با کودتا در ترکیه و حمایت برخی از کشورهای به ظاهر متحد این کشور از کودتاچیان گفت : جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حمایت از دولت قانونی این کشور موضع گیری کرد چرا که با هرگونه کودتا و اعمال خشونت در هر کجا بر علیه دولت های قانونی و روند دمکراسی مخالف هستیم.
دکتر ولایتی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: نکته جالب این که برخی از کشورهایی که ظاهرا از متحدان ترکیه بودند نه تنها کودتا را محکوم نکردند که تا آخرین لحظات برای پیروزی کودتاچیان تلاش نمودند و حتی زمانی که کودتا شکست خورد شبکه العربیه اعلام کرد متاسفانه کودتا در ترکیه شکست خورد و جالب تر انکه در این میان بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز از دولت اردوغان حمایت کرد و کودتا را محکوم کرد و اردوغان هم این موضوع را اعلام کرد.
دکتر ولایتی در ادامه به موضوع سوریه و عراق هم اشاره و افزود:  توفیق مذاکرات سیاسی امروز بسیار بیشتر شده و تسلط نیروهای دولتی بر مناطق بیشتری تحقق یافته و هیچ گاه وضعیت معارضه به سختی امروز نبود و بین معارضه اختلاف و تفرقه وجود دارد.
 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در مجموع آنچه در بازپس گیری فلوجه ،حلب، رقه ،موصل و... به انجام رسیده عراق و سوریه را در موضع برتر قرار داده است و ایران هم به درخواست دولت های قانونی این کشورها کمک مستشاری داریم.
دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی هم گفت : باعث تاسف است که کلیدداران کعبه به دریوزگی بدترین دشمن اسلام بپردازند که از هیچ دشمنی علیه مسلمانان و اشغال سرزمین آنان دریغ نکردند و با آنان رابطه برقرار می کنند و با پول مسلمانان بمب تهیه می کنند و بر سر کودکان یمن می ریزند و دبیر کل سازمان ملل هم می گوید چون پول می دهند نام انان را از لیست جنایت علیه کودکان حذف کردیم. بر سر مردم مظلوم و مسلمان یمن بمب می ریزند،علیه دولت سوریه توطیه می کنند، از داعش و گروه های افراطی و تکفیری حمایت می کنند، بر علیه مردم غزه به همراه رژیم کودک کش صهیونیستی می جنگند و ادعای حفاظت از مسلمانان و حرمین را دارند و انتحار سیاسی می کنند.
دکتر ولایتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم گفت : تفاوتی میان جمهوری خواهان و دمکرات ها در موضع گیری بر علیه کشورمان وجود ندارد چنانچه شاهد هستیم دمکرات ها در توافق با ایران هم مشکلات مختلفی را ایجاد می کنند و البته در موضوع هسته ای اینطور نیست که ایران انتخاب دیگری ندارد و دست ایران بسته باشد   و اینگونه نیست و حتما متناسب با منافع خودش عمل می کند.
گزارش تفصیلی این مصاحبه به زودي از المیادین پخش خواهد شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها