velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۱۵
پ
کد خبر: ۱۸۷۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 20 July 2016
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی 

ضرورت توسعه بیش از پیش روابط با توجه به دیدگاه های مشترک و ظرفیت های ارزشمند دو کشور

دکتر ولایتی در ادامه برنامه های خود روز چهارشنبه 30 تيرماه با داتو سری عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی دیدار و در خصوص توسعه روابط به بحث و تبادل نظر پرداخت.
مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار که افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت مالزی را کشوری مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور تاثیر گذار و مهم می توانند در زمینه های دو جانبه و همچنین چند جانبه و به خصوص غرب  آسیا با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.
وی به ملاقات ها و برنامه های خود در سنگاپور هم اشاره و گفت :کشورهای منطقه باید برای گسترش ارتباطات و افزایش تعاملات خود برنامه ریزی و تلاش نمایند و در این زمینه ظرفیت های ارزشمندی در اختیار قرار دارد.
مشاور مقام معظم رهبری به موضوع افراط گرایی در منطقه هم اشاره و یادآور شد :افراط گرایی در منطقه مشکلات فراوانی را به وجود آورده و جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت و حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان منطقه مانند سوریه و عراق با خواست دولت های قانونی این کشورها در برابر این جریانات و گروه های تروریستی ایستادگی کرده است.
وی افزود: دیدگاه های این جریانات انحرافی می تواند صلح و امنیت جهانی را برهم بزند و جمهوری اسلامی ایران استفاده از زور، خشونت و قدرت نظامی را برای تغییر دولت های قانونی و منتخب مردم مردود می داند و به همین دلیل در موضوع ترکیه از ابتدای آغاز بحران، از دولت ترکیه حمایت کردیم .
دکتر ولایتی افزود: ایران تجربه زیادی در مبارزه با تروریزم در اختیار دارد و باید در جهت مقابله با این دیدگاه ها و تفکرات انحرافی همفکری و همکاری نمود.
دکتر ولایتی تصریح کرد:با توجه به دیدگاه ها و اشتراکات فراوان فرهنگی فراوان، میان دو کشور، باید در جهت توسعه همکاری ها و همچنین توسعه ارتباطات با دیگر کشورهای این منطقه تلاش و برنامه ریزی نمود.
وزیر امور خارجه مالزی هم ضمن خوش امدگویی ، روند توسعه همکاری ها و روابط را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه به برخی از این موضوعات و از جمله امکان سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی اشاره نمود.
وی ضرورت توجه به ایجاد آرامش و تامین امنیت در جهان اسلام و مقابله با گروه های افراطی و تکفیری در منطقه را با همکاری کشورهای منطقه مورد تاکید قرار داد.
دکتر ولایتی به دعوت مقامات  سنگاپور و مالزی به این دو کشور سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها