velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۸۸
پ
کد خبر: ۱۸۵۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 13 July 2016
در جمع خبرنگاران مطرح شد

دکتر ولایتی: غرب به بهانه های مختلف تحریم ها را ادامه می دهد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: غرب به عناوین مختلف تحریم ها را ادامه دهد؛ از یک سو به مناسبتی تحریمی را بردارد و بلافاصله همان تحریم و یا مشابه آن را به بهانه ای برقرار کند.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی افغانستان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات برجام و نقض برخی مفاد آن از سوی برخی از کشورهای 1+5 گفت: ایران بر اساس مصالح ملی خود و در این گفت و گوهای هسته ای از سال ها پیش و از اوایل دهه 80 مذاکرات خود را ادامه داد تا اینکه به یک نتایجی رسید، تعهدی کرد و به آن نیز عمل کرد، اما طرف های مقابل آن طور که باید به تعهد خود عمل نکردند.

وی تاکید کرد: ایران بر سر عهد خود ایستاده؛ از یک سو نقض عهد نمی کند و از سوی دیگر از حقوق خود دفاع می کند و در مقابل عهدشکنی های آنان هم می ایستد.

دکتر ولایتی ادامه داد: آن هم ما را آزموده اند اگر آن ها در عراق و بغداد و دمشق و حلب و فلوجه از متحدان ایران شکست خوردند و ایران در منطقه به عنوان قدرت اول هم چنان رو به پیشرفت است به عنوان انتقام گیری از ایران در جاهای که بتوانند نقض عهد می کنند اما این کشور و این نظام نشان داده که از حقوق خود نمی گذرد و ایستادگی می کند تا حقوق خود را استیفا کند.

وی اظهار داشت: توقع این است که  اگر ما به تعدات هسته ای خود عمل می کنیم طرف مقابل هم به تعهدات خود در رفع تحریم ها کمک کند نه اینکه به عناوین مختلف تحریم ها را ادامه دهد و یا از یک سو به مناسبتی تحریمی را بردارد و بلافاصله همان تحریم و یا مشابه آن را به بهانه ای برقرار کند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها