velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۷۹
پ
کد خبر: ۱۸۴۰
تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 03 June 2016
دکتر ولایتی در جمع میهمانان مجمع جهانی بیداری اسلامی

راه امام راحل(ره) توسط مقام معظم رهبری به نحو احسن دنبال شد

دکتر ولایتی عصر پنج شنبه 13 خردادماه در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی ( ره) که با حضور 500 میهمان از نخبگان و اندیشمندان 21 کشور جهان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد سخنرانی کرد .
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن خیر مقدم به میهمانانی که برای شرکت در مراسم بزرگداشت رحلت حضرت امام به ایران سفر کرده اند افزود:بنده افتخار دارم که در این روز و ایام بسیار مهم در خدمت شما میهمانان بزرگ کشورهای اسلامی و نمایندگان امت اسلامی که به مناسبت ارتحال حضرت امام میهمان جمهوری اسلامی ایران هستید، باشم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این تقارن سالگرد رحلت حضرت امام و این همایش بین المللی تقارن مبارکی است زیرا در سالگرد برزگترین پرچمداری بیداری اسلامی درعصر ما برپا شده است.
وی گفت:‌از زمان حمله استعمار به کشورهای اسلامی از اوایل قرن 19 به بعد ما شاهد پیدایش امواج گوناگون بیداری اسلامی بوده ایم و بیش از 200 سال از آغاز بیداری اسلامی در جهان اسلام می‌گذرد
مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در طی این 200 سال عمر بیداری اسلامی یعنی بازگشت به اسلام، احیا ارزش های اسلامی و بازگشتن به مجد و عظمت اسلامی این امواج بیداری فراز و نشیب ها گوناگونی داشته اما سیر کلی امواج بیداری اسلامی به سمت صعود بوده و ما در پی این مجددین و احیاگران ارزش‌ های اسلامی کسی را به برجستگی حضرت امام خمینی نداریم.
وی گفت: از بعد غیبت امام عصر (عج) تا کنون در میان علمای اسلامی فردی را من با اطلاعات مختصری که در تاریخ اسلام دارم به جامعیت امام خمینی در بین علمای شیعه و سنی نمی شناسم.
دکتر ولایتی گفت: کسی که این چنین جامع، فقیه، عارف، فیلسوف و در اوج تقوا و اعتماد و توکل به خداوند متعال باشد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) روزی که جنگ با طاغوت را آغاز کردند به جنگ با جدی ترین قدرت طاغوتی‌ و حکومت منطقه و جهان اسلام یعنی حکومت پهلوی و حکومت شاه ایران رفتند، افزود: آمریکا از شاه حمایت می کرد اما در مقابل امام شکست خوردند در عین حال خیلی از دستگاه‌های غربی تلاش می کردند که امام را به اردوگاه شرق وصل کنند اما رفتار امام در رابطه با جهانی بینی ایشان مصداق واقعی نه شرقی و نه غربی بود.
دکتر ولایتی به توصیه امام خمینی(ره) به اتحادیه جماهیر شوروی درباره عدم ورود افغانستان و سقوط رژیم کمونیستی اشاره کرد و گفت: در زمانی که شوروی تصمیم گرفت وارد افغانستان شود سفیر وقت شوروی از امام وقت ملاقات خواست که امام هم به وی وقت ملاقات داد و وقتی او آمد، به حضرت امام گفت: شوروی می خواهد وارد افغانستان شود، اما امام فرمودند شما می آید اما در افغانستان شکست خواهید خورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که جمهوری اسلامی امروز قدرت اول منطقه بوده و یک اقتدار مثال زدنی دارد گفت: نخستین کشوری که جنبش عدم تعهد را بر اساس تئوری نه شرقی نه شرقی تشخیص داد جمهوری اسلامی ایران بود که امروز ایران یک استقلال کامل دارد و برخی کشورهای منطقه که حکومت به ظاهر اسلامی دارند هم پیمان می شوند هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی در جنگ غزه به فلسطینیان کمک نکرد.
دکتر ولایتی با اشاره به این که کاندیداهای جمهوری خواهان آمریکایی حرف های وحشیانه ای می زنند و تبعیض نژادی را به عنوان سیاست کاری خود مطرح می‌کنند یادآور شد: آن هایی که بدین گونه عمل می کنند در ایالات متحده رای‌شان از همه بیشتر است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که برخی به دنبال مقابله با بیداری اسلامی هستند غربی ها از خوارج زمان حمایت می کنند و کلینتون بر این موضوع اذعان کرده است که آمریکا از داعش پشتیبانی می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: 45 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند و کسی در این کشور پیروز انتخاب است که بتواند ثروتمندان بر فقرا پیروز کند و امروز بیش از پیش دستکش مخلصین آمریکا از پنجه آهنینش خارج شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها