velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۳۵
پ
کد خبر: ۱۸۳۰
تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 20 May 2016
با حضور دکتر ولایتی،مسئولان ارشد و چهره های ورزشی، پیشکسوتان و پهلوانان

مراسم تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران برگزار شد

عصر روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه، سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شاهد برگزاری مراسم با شکوه تقدیر و سپاس از پیشکسوتان، مدال آوران و قهرمانان عرصه ورزش کشور با حضور مسیولان ، چهره ها و شخصیت های مختلف بود .
دکتر ولایتی در این برنامه و پس از قرایت قرآن ،پخش سرود ملی و اجرای نمادین برنامه زور خانه ای طی سخنانی با اشاره به ماندگاری ده هزار ساله ایران گفت :تاریخ تمدن ایران به قدمت تاریخ تمدن بشری است و نمونه آن را نمی توانیم ملاحظه کنیم و علیرغم اینکه برخی مقاطع دارای گسست های سیاسی بوده آیم اما هیچگاه گسست فرهنگی نداشتیم و این نشانه عظمت ایران و این تمدن بزرگ است .
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره وجود بزرگان و اندیشمندان بی همتا در فرهنگ و تمدن ایران گفت :عامل مهم حفظ این فرهنگ و تمدن همانا وجود بزرگان ، نام آوران و پایبندی به این فرهنگ و تمدن بزرگ  بوده که ثبات و هویت اصیل آن را حفظ نموده است.
دکتر ولایتی افزود : در این فرهنگ و تمدن  چیزی به نام گلادیاتور وجود  ندارد و پهلوانان و جوانمردان بزرگ و پرافتخار دیده می شود و امروز هم شاهد وجود این این فرهنگ و تمدن و این کشور بی تردید قدرت اول منطقه ای است.
در ادامه داریوش ارجمند از هنرمندان برجسته کشورمان گفت : باید از حکیم زمانه دکتر ولایتی برای این برنامه تشکر نمایم و اینگونه اقدامات برای پاسداشت بزرگان فرهنگی، هنری و ورزشی بسیار مهم است و باید فرهنگ اسلامی و ایرانی را مورد توجه قرار داد که این مرز و بوم را استوار و پر اقتدار نگاه داشت.
وی با اشاره به مجموعه کتاب فتوت نامه دکتر ولایتی گفت :امروز ضروری است که آموزه های اصیل و ارزشهای والای دینی و انسانی از میان فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بازشناسی و معرفی نماییم .
دکتر غفوری فرد  طی سخنانی این ابتکار در پاسداشت جایگاه پهلوانان و پیشکسوتان را بسیار مناسب دانست و در خصوص جایگاه ورزش و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مطالبی را مطرح نمود. 
مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری هم طی سخنانی به اهمیت برگزاری اینگونه برنامه ها در پاسداشت جایگاه پهلوانان و پیشکسوتان اشاره و ضمن تشکر از مرکز تحقیقات استراتژیک در خصوص برخی از مهمترین   مشکلات و ضرورت های امروز ورزش کشور مطالبی را ارایه نمود.
یزدانی مقدم هم سخنران دیگر این مراسم بوده است.
در ادامه این برنامه مراسم تقدیر و تشکر از حدود پنجاه نفر از پیشکسوتان ،مدال آوران و فعالان عرصه های مختلف ورزشی برگزار و یاد ریحانه بهشتی قهرمان دو میدانی که سال 94 در اثر مرگ مغزی به رحمت خدا رفته و اعضاء خود را به 7 نفر اهدا نموده بود  گرامی داشته شد و از خانواده وی تقدیر به عمل آمد.
مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اسفند ماه 1393 نیز این برنامه را به اجرا درآورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها