velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۲۵۸
پ
کد خبر: ۱۸۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 14 May 2013

معرفي كتاب«نقش شيعه در فرهنگ وتمدن اسلام وايران»


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبري در  كتاب «نقش شيعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ايران» به يكايك علوم و فنوني كه علماي شيعه يا در آن ها پيشگام بوده اند و يا آن ها را به مراتبي بسيار والا و برجسته رسانده اند پرداخته و شرح زندگاني و خدمات ارزشمند تك تك علما و دانشمندان هر رشته علمي را به تفصيل و با ذكر اسناد و مدارك آورده، و آرا و آثار آنان را مورد بحث قرار داده است.





اين كتاب در صدر موفق ترين و پرفروش ترين آثار منتشر شده در سال هاي اخير در حوزه تبيين علمي نقش شيعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ايران قرار گرفته و به زبان هاي عربي، تركي، انگليسي، فرانسه و روسي ترجمه شده است. موفقيت اين اثر به سبب توجه خاص دكتر ولايتي به محوريت ايرانيان در پيروي از افكار و انديشه هاي والاي اهل بيت (ع)، و غافل نشدن از نقش آنان در تكوين فرهنگ و تفكر شيعه بوده است.

دكتر ولايتي در اين اثر هويت ايراني امروز را آميخته اي همگون و غيرقابل انفكاك از دو عنصر اساسي ميهني و مذهبي معرفي مي كند و غناي فرهنگي ايرانيان شيعه را علت اصلي دوام ايران در فراز و نشيب حوادث تاريخي مي داند.

كتاب «نقش شيعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ايران» را انتشارات اميركبير در سال 1389 روانه بازار كرده است. همچنين هومن عباسپور ويراستار اين اثر است.

چاپ جديد اين كتاب به همراه اضافات و تجديد نظر نويسنده در نمايشگاه بين المللي كتاب امسال رونمايي شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها