velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۳۴
پ
کد خبر: ۱۸۱۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 08 May 2016
دکتر ولایتی در دیدار با نخست وزیر سوریه گفت:

امروز ملت و دولت سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد.

دکتر ولایتی پس از دیدار با رییس جمهور سوریه ، با دکتر حلقی نخست وزیر سوریه روز شنبه 17 اردیبهشت ماه دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فیمابین بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت
دکتر ولایتی ضمن ابراز خرسندي از دیدار با نخست وزیر سوریه گفت : امروز سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد و یقین داریم با پایمردی دکتر بشار اسد، دولت و ملت سوریه که در طول پنج سال گذشته در برابر این جنگ نابرابر مقاومت کرده اند، پیروزی برای محور مقاومت تحقق خواهد یافت.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد:اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری ها در تمام زمینه‌ها با کشور دوست و برادر سوریه بوده و امیدواریم بسترهای لازم در این خصوص فراهم گردد و در حوزه سیاسی نیز از همه ظرفیت ها بهره برداری خواهیم کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر حلقی نخست وزیر سوریه ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به دکتر ولایتی و هیئت همراه گفت : باید از تلاش های مثبت جنابعالی در ارتباط با سوریه تشکر کنم و با توجه به جایگاه شما به عنوان مشاورت مقام معظم رهبری، در گسترش روابط فیمابین بسیار تاثیر گذار هستید و باید از طریق شما تشکر ویژه داشته باشم از ملت ایران،مقام معظم رهبری، دولت و همه مسیولان عالی ایران که از ملت و دولت سوریه حمایت می کنند و خودشان را در بحران سوریه شریک می دانند.
وی افزود: سوریه علاوه بر تلاش و مبارزه در حوزه نظامی باید در زمینه های سیاسی و اقتصادی نیز مبارزه و تلاش نماید و امیدواریم با کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با همکاری های اقتصادی بتوانیم برنامه ریزی و اقدام نماییم.

در ادامه این دیدار در خصوص همکاری های فیمابین و به ویژه زمینه های همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین که مورد توافق قرار گرفته و همچنین تحولات منطقه‌ای و میدانی بحث و تبادل نظر صورت پذیرف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها