velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۲۷
پ
کد خبر: ۱۷۹۸
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 03 May 2016
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه مالزی

باید مسلمانان را از تفرقه تحمیل شده به آنان مطلع کرد و نجات داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید مسلمانان را از تفرقه تحمیل شده به آنان مطلع کرد و نجات داد.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر امورخارجه مالزی در جمع خبرنگاران و در تشریح جزئیات دیدار خود، اظهار داشت: امروز دیدار دوستانه و سازنده‌ای با وزیر خارجه مالزی داشتم.

وی ادامه داد: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مسلمان رابطه نزدیکی دارند و روابطشان به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و از قرون قبلی روابط تجاری و فرهنگی بین دو کشور برقرار بوده و دو طرف نسبت به فرهنگ یکدیگر آشنا هستند و آثار این ارتباطات فرهنگی همچنان در دو کشور وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سفر وزیر خارجه مالزی به تهران آغاز یک همکاری مشترک با ابعاد گسترده‌تر و عمق بیشتر است و با سرمایه‌گذاری مالزی در گذشته این سنت وجود داشته است. مالزی امروزه با عزم راسخ‌تری در پی سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر ولایتی درباره جزئیات دیدار خود با وزیر خارجه مالزی افزود: در این دیدار ما به عنوان دو کشور مسلمان و غیرمتعهد درباره چگونگی مقابله با افراطی‌گری و تروریسم نکاتی را مطرح کردیم.

وی تأکید کرد: باید مسلمانان را از تفرقه تحمیل شده به آنان مطلع کرد و آنها را نجات داد و همه باید در جهت آرامش و صلح و مبارزه مشترک علیه تروریسم در منطقه تلاش کنیم و همکاری همه‌جانبه با کشورهای اسلامی داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مالزی به عنوان کشور مهم در آ سه آن و ایران به عنوان کشور تعیین‌کننده در اکو می‌توانند مقدمات همکاری نزدیک‌تر اکو و آ سه آن را فراهم کنند.

عنیفه اَمان وزیر امور خارجه مالزی هم در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط نزدیک ایران و مالزی، گفت: ما در این برهه از زمان نیاز به توسعه روابط و سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری از کشور ایران داریم.

وی ادامه داد: در دیدار با آقای ولایتی درباره تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بحث شد؛ مالزی بیشتر از تحولات در منطقه به خصوص مباحث تروریستی نگران است و درست است که ما از منطقه دور هستیم، اما نمی‌توانیم در امان باشیم و قطعاً این به مفهوم این نیست که تروریسم ما را تهدید نمی‌کند.

وزیر خارجه مالزی با بیان اینکه ایران و مالزی مذهب و دین مشترک دارند، خاطرنشان کرد: حضور تروریسم و افراطی‌گری در منطقه برای ما نیز نگران‌کننده است و امیدواریم راه‌حلی برای حل و فصل این موضوع در میان تمام کشورها به خصوص کشورهای مسلمان پیدا کنیم تا از آن بهره‌مند شوند.

عزم تهران و کوالالامپور برای توسعه روابط

در دیدار وزیر خارجه مالزی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، دو طرف خواهان توسعه روابط و احیای مجدد تعاملات دو کشور شدند.

عنیفه امان عصر امروز (سه‌شنبه)، با دکتر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار وزیر خارجه مالزی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، دو طرف خواهان توسعه روابط و احیای مجدد تعاملات دو کشور شدند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: