velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۵۰
پ
کد خبر: ۱۷۸۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 28 April 2016
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس مجلس سنای بلژیک

ماندن بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

کریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیک عصر روز چهارشنبه با دکتد ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.
خانم کریستین دوفرین در این دیدار با اشاره به نخستین سفر خود به ایران و ابراز خرسندی در ملاقات با ولایتی اظهار داشت: به نظر من این سفر می‌تواند تاثیر مثبتی را در گسترش روابط دو جانبه بین ایران و بلژیک فراهم کند و از اینکه یک فرصت سیاسی برای توسعه روابط نزدیک‌تر فراهم شده بسیار خرسندم.
وی تصریح کرد: بنده در ملاقات‌هایی که در صبح امروز با چندی از مقامات ایرانی داشتم پیرامون مسائلی همچون اقتصاد صحبت کردیم و به نظرم انتقال تجارب و همکاری‌ها بین دو کشور تنها به موضوعات اقتصادی خلاصه نمی‌شود بلکه ما می‌توانیم در مورد وضعیت منطقه و تحولات جهانی و مبارزه با تروریست همکاری مشترک داشته باشیم.
رئیس مجلس سنای بلژیک تاکید کرد: ایران در مقابله با تروریسم تجارب و اطلاعات بسیار خوبی دارد و همچنین این کشور عامل مهمی در ثبات منطقه است.
کریستین دوفرین خطاب به دکتر ولایتی گفت: جنابعالی 16 سال سکان‌داری وزارت امور خارجه ایران را برعهده داشتید و همین مسئله می‌تواند ما را در حل مسائل منطقه به ویژه درباره سوریه، آینده یمن و مسائل مرتبط با منطقه و جهان کمک‌کننده باشد.

در ادامه این دیدار نیز دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران و بلژیک می‌توانند همکاری خوبی در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... داشته باشند تاکید کرد: معتقدیم همکاری ایران با اتحادیه اروپا و به خصوص بلژیک علیه تروریسم و دستیاری به صلح و ثبات منطقه‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحران سوریه گفت: متاسفانه برخی کشورهای غربی با همکاری برخی از کشورهای منطقه به بهانه‌های واهی دولت قانونی سوریه را بیش از 5 سال مورد حمله قرار دادند و امروز از حدود 80 کشور دنیا و حتی کشورهای اروپایی افرادی به عنوان تروریسم در منطقه حضور دارد که باید برای مقابله با این پدیده که می‌تواند حتی کشورهای حامی تروریسم را نیز مورد تهدید قرار دهد، تدبیر کرد.
مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به سوریه تنها توسط مردم این کشور حل می‌شود و سرنوشت آن در دستان ملت سوریه است.
دکتر ولایتی در این دیدار و در پاسخ به سوالی گفت: ما و اروپا بر اساس گفته شما می توانیم تفاهم داشته باشیم که با هر گونه نمود تروریسم در منطقه بدون دسته بندی خاص و مضحک تروریست میانه رو و تندرو مقابله کنیم و هر کس که اسلحه به دست گرفته و علیه مردم مظلوم منطقه و از جمله سوریه جنایت می کند مبارزه نماییم و در مرحله بعد هم دو سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شده و با رای مردم بشار اسد رئیس جمهور قانونی این کشور است و تا پایان دوره 5 سال باقیمانده و ماندن بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و هر زمان اروپایی ها این موضوع را پذیرفتند می توان در مورد دیگر مسایل گفتگو کرد و نکته سوم آن که چند هفته پیش انتخابات پارلمانی در سوریه برگزار شد و با رای مردم نمایندگان انتخاب شدند و اینها موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: