velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۷۰
پ
کد خبر: ۱۷۷۹
تاریخ انتشار: شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 23 April 2016
دکتر ولایتی در دیدار با سفیر سوریه در ایران:

علت مخالفت با دولت قانونی سوریه مشروعیت و جایگاه مردمی آن است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: علت مخالفت با دولت قانونی سوریه مشروعیت و جایگاه مردمی آن است.
دکتر ولایتی روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه با سفیر سوریه در ایران ملاقات و آخرین وضعیت سیاسی، منطقه ای و تحولات میدانی به ویژه در ارتباط با مذاکرات را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این ملاقات مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به مقاومت چندین ساله ملت و دولت سوریه در مقابل گروه های تروریستی و حامیان آنان تصریح کرد: محور مقاومت توانست نشان دهد که مقاومت و ایمان می تواند در برابر همه مشکلات و جریانات افراطی ، تکفیری و تروریستی ایستادگی نماید و بی تردید در این مسیر پیروزی نصیب خواهد شد .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه مسلم است آن که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال سوریه و حکومت قانونی جناب بشار اسد که با رای مردم انتخاب شده و ادامه دارد حمایت می کند و هیچ طرحی که مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش نخواهد بود و انتخابات اخیر پارلمانی در شرایط سخت، اقدام مهمی بود که نشانه اقتدار حکومت سوریه و توجه به رای مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است و ایران هم با دعوت دولت مشروع و قانونی سوریه و نه اجازه دیگر کشورها در آن کشور حضور دارد.

وی به علت مخالفت برخی کشورها با دولت قانونی سوریه هم اشاره و تصریح کرد: علت این مخالفت، مشروعیت و جایگاه مردمی آن است و آمریکایی‌ها و برخی کشورهای حامی تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری خواهان روی کار آمدن دولتی دست نشانده در آن کشور هستند که البته محقق نخواهد شد.

سفیر سوریه هم ضمن تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه و ارایه گزارشی از مذاکرات و طرح هایی که مورد بحث و تبادل نظر قرار دارد گفت: دولت سوریه علیرغم همه مشکلات و تنگناها از سوی معارضین، تروریست ها و حامیان آنان تلاش خود را برای دستیابی به طرحی که منافع ملت را بعد از گذشت حدود 5 سال مقاومت تامین نماید به کار خواهد بست.

وی افزود:طرح های ارایه شده از سوی تروریست ها و گروه های معارض شباهت های جدی و فراوانی با طرح رژیم صهیونیستی دارد و متاسفانه برخی کشورهای عربی که حامی تروریست ها هستند هیچ موضع و بیانیه ای بر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ندارند اما همه نوع اقدام و موضع گیری را بر علیه ملت های مسلمان عرب منطقه اعمال می کنند.

عدنان حسن سفیر سوریه خطاب به دکتر ولایتی تصریح کرد : در جریان مقاومت ملت سوریه حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی را داشته و از این بابت تشکر دولت و ملت سوریه را اعلام می کنم و اظهارات اخیر جنابعالی هم پیرامون سوریه و منطقه در برهه حساسی بیان شد که تاثیرات جدی و مثبتی را براي منطقه و گفتگوها به دنبال داشته است و پاسخ جدی برای معارضین، تروریست ها و حامیان آنان محسوب شد.

سفیر سوریه به مصاحبه اخیر حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز اشاره نمود و افزود: وی اعتراف کرده که ایرانی ها بهتر و صبورتر از ما هستند و هوشيارانه گفتگو می کنند و امریکایی ها مانند گذشته نمی توانند به منطقه بازگردند و می توان این اعتراف را از چنین فرد مطلعی در واقع اعلام فروپاشی طرح عربستان و حامیان آنان در منطقه دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: