velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۱۴
پ
کد خبر: ۱۷۲۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 03 February 2016
دستیار ارشد رییس جمهور روسیه در دیدار با دکتر ولایتی اعلام کرد

حمایت روسیه از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری های شانگهای

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری روز سه شنبه 14 بهمن ماه با اوشاکوف دستیار ارشد رییس جمهور روسیه دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات مرتبط با همکاری های دو جانبه و منطقه ای و راهکارهای توسعه و گسترش تعاملات بحث و تبادل نظر کرد.
در این دیدار دستیار ارشد رییس جمهور روسیه با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران گفت:روسیه از توسعه روابط دو جانبه و منطقه ای و همچنین چند جانبه  به صورت راهبردی و استراتژیک با ایران و عضویت کامل ایران در سازمان همکاری های  شانگهای حمایت می کند.
وی به سفراخیر رییس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و گفت:رییس جمهور روسیه از سفر به ایران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران ابراز خرسندی و رضایت کامل داشتند و این سفر نقش مهمی در روابط دو کشور ایفا نموده است و سلام گرم رییس جمهور پوتین را به مقام معظم رهبری ابلاغ نمایید.
وی افزود:با توجه به این که رییس جمهور روسیه برای روابط دو کشور در همه زمینه ها اهمیت ویژه و بالایی قایل است، به منطور تسریع در توسعه همکاری ها در ارتباط با حوزه های اقتصادی معاون اول نخست وزیر را به عنوان نماینده ویژه برای پیگیری موضوعات تعیین کرده اند ضمن آن که برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه های اقتصادی روسیه در ایران همچون ساخت نیروگاه های حرارتی ،رآکتورهای هسته ای و دیگر پروژه ها نیزدستوارت لازم را ابلاغ کرده اند.
دکتر ولایتی هم در این دیدار به اهمیتی که توسعه روابط با روسیه برای مقام معظم رهبری و دولت ایران دارد افزود:توسعه و تعمیق روابط دو طرف در مسیری که آغاز کرده اند برگشت ناپذیر بوده و روابط راهبردی و استراتژیک فیمابین روز به روز در حال توسعه است و در زمینه های منطقه ای مانند موضوع سوریه،عراق و یمن دیدگاه مشترک و همکاری های نزدیک وجود دارد.
مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد:روابط امروز دو کشور در تاریخ تعاملات  دوجانبه ایران و روسیه بی سابقه است و دو طرف و مقامات عالی دو کشور عزم جدی برای توسعه بیش از پیش روابط دارند و این نگاه استراتژیک  می تواند نقش مهمی را در ایجاد صلح و ثبات منطقه ای و جهان ایفا نماید.
در این نشست دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت.
دکتر ولایتی به دعوت رییس موسسه مطالعات استراتژیک روسیه و شرکت در اجلاس همکاری های ایران و روسیه در شرایط ژیوپولتیک مدرن و ملاقات با مقامات عالی این کشور از روز دوشنبه به روسیه سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: