velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۴۲
پ
کد خبر: ۱۷۱۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 25 January 2016
دكتر ولايتي در مصاحبه با راديو اقتصاد :

چین شریک اول تجاری ایران است


دكتر  ولایتی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : همکاری چینی ها با ایران فقط در بازار کالاهای مصرفی محدود نمی شود بلکه در اجرای طرح های عمرانی مهمی نیز همکاری دارند.  وی افزود : چین شریک اول تجاری ایران است و دو طرف تلاش می کنند روابط تجاری خود را تا حداقل ...

وی افزود : چین شریک اول تجاری ایران است و دو طرف تلاش می کنند روابط تجاری خود را تا حداقل ۶۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهند که البته در دیدارهای دو جانبه ای که با مقامات چینی داشته ایم اعلام کردیم که این رقم تا ۲۰۰ میلیارد دلار در سال هم قابل افزایش است. 

وی افزود: سفر رئیس جمهور چین به ایران بستر بسیار مثبتی را برای توسعه همکاریها ایجاد کرده است و پکن از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای حمایت می کند . 

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل افزود: همکاری دو کشور در مبارزه با افراطی گری ها و گروههای انحرافی و تروریستی از جمله گروه داعش بسیار سازنده است و در کنار همکاری با روسیه و هند می توانند افق آینده همکاری های اقتصادی و سیاسی آسیا را روشن کنند. 

وی گفت: چین در دوره تحریم هم به واردات نفت از ایران ادامه داد و حتی در دوره ای به ۷۰۰ هزار بشکه در روز هم رسید و در انتقال فناوری ها نیز با ایران همکاری خوبی دارد . 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیشرفتهای چین در حوزه های فناوری اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تلاش می کند مناسبات بین المللی را هم با این رویکرد ها توسعه دهد تا آسیب پذیری و ضربه پذیری اقتصاد بین المللی ایران از برخی رفتارهای ناهنجار غربی ها مانند تحریم به حداقل برسد و اقتصاد ملی حالت روئین تن پیدا کند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها