velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۶۷
پ
کد خبر: ۱۷۱۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 24 January 2016
دکترولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

ثبات در لبنان به امنیت منطقه کمک می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ لبنان کشوری تأثیرگذار در شرایط سیاسی فعلی در منطقه است و از این نظر حائز اهمیت بوده و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش و بازسازی لبنان می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه داشته باشد.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز بعدازظهر در دیدار با سیگرید کاخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان اظهار داشت: لبنان کشوری تأثیرگذار در شرایط سیاسی فعلی در منطقه است و از این نظر حائز اهمیت بوده و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش و بازسازی لبنان می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: مردم لبنان هم شرایط جنگ و هم شرایط صلح را تجربه کرده‌اند. همچنین لبنان در میان ملت‌های عرب جزء مردمانی با ویژگی‌های ارزشمند فرهنگی هستند و ما باید نسبت به ایجاد صلح و آرامش در این کشور کمک‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید‌ کرد: از اخباری که اخیرا در ارتباط با دستیابی به یک توافق ملی بر سر انتخاب رئیس‌جمهور دریافت کرده‌ایم، خرسندیم.

در ادامه این نشست سیگرید کاخ در سخنانی اظهار داشت: لبنان به دلیل داشتن جایگاه ویژه و تنوع قومیت‌های مختلف از شرایط منحصر به فردی برخوردار است. بنابراین مسئله همزیستی مسالمت‌آمیز در این کشور بسیار مهم است چرا که ایجاد بن‌بست در توافق ملی می‌تواند خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: موضوع ریاست جمهوری در لبنان باید هر چه زودتر به سرانجام برسد چراکه با گذشت 22 ماه که رئیس‌جمهور انتخاب نشده شرایط نامناسبی وجود دارد و زمان آن رسیده که اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان تأکید کرد: ما هم‌اکنون افق‌های روشن و جدیدی را در لبنان پیش رو داریم و در همین ارتباط جمهوری اسلامی ایران می تواند با توجه به جایگاه ویژه‌اش در منطقه به فرایند انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان کمک کند.

کاخ با اشاره به مسئله سوریه اظهار داشت:‌ در حال حاضر آوارگان فراوانی از سمت سوریه به لبنان پناه بردند که وضعیت  مناسبی ندارند که این مسئله می‌تواند برای منطقه و لبنان مشکلات جدی به وجود بیاورد.

دکتر ولایتی در همین زمینه گفت: همانطور که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده و همچنین در نشست‌های وین هم تأکید کردیم، مسئله سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق صلح‌آمیز اقدام شود.

وی تأکید کرد: معتقدیم صلح و ثبات در سوریه و لبنان می‌تواند به امنیت منطقه و بین‌المللی کمک کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها