velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۵۳۷
پ
کد خبر: ۱۶۶۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 07 December 2015

تحلیل خبری رسانه ها از دیدار با رییس جمهور سوریه

دکتر ولايتي که روز یکشنبه در راس هيئتي براي ديدار با مسئولان بلندپايه سوري وارد اين کشور شد، با بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور ديدار کرد.

ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب همچنين با وليد معلم وزير خارجه سوريه در دمشق ديدار و گفت و گو کرد.

اين ديدارها مورد توجه رسانه هاي مهم خبري جهان قرار گرفت

شبکه تلويزيوني المنار ديدار مشاور مقام معظم رهبري با بشار اسد را بازتاب داد.

المنار اعلام کرد: دکتر ولايتي مشاور امام خامنه اي در امور بين المللي در رأس هيئتي بلند پايه به دمشق سفر کرده است. ولايتي پس از اين ديدار، پيروزي هاي ارتش سوريه در برابر تروريستها را ستود و گفت : سوريه و ملت اين کشور پيروز اين جنگ خواهند بود.

وي در جمع خبرنگاران گفت : « ما بايد پيروزي هاي پي در پي ارتش سوريه و نيروهاي مردمي را عليه دشمنان ملت سوريه به جناب آقاي دکتر بشار اسد و مردم سوريه تبريگ بگوئيم» و يقين داريم که سرانجام پيروزي با ملت سوريه است.


 
پيروزي هاي ارتش سوريه با کمک ايران و روسيه حاصل شده است

شبکه تلويزيوني المنار همچنين گزارش داد بشار اسد رئيس جمهوري سوريه گفت دستاوردهاي ارتش سوريه با پشتيباني دوستاني نظير ايران و روسيه حاصل شده است و به همين علت برخي دشمنان سوريه اقدامات خصمانه خود را تشديد کرده اند.

jقدير بشار اسد از رهبر معظم انقلاب  

رييس جمهور سوريه از تدبير رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در حمايت از سوريه قدرداني کرد.

بشار اسد در ديدار با علي اکبر ولايتي مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري افزود: پيروزي هاي اخير ارتش و نيروهاي مردمي سوريه بر گروه هاي تروريستي تکفيري فقط در سايه حمايت ها و کمک هاي کشورهاي دوست و هم پيمان از جمله جمهوري اسلامي ايران و روسيه امکانپذير بوده است.

بشار اسد و علي اکبر ولايتي در اين ديدار که با حضور خانم بثينه شعبان وزير مشاور رياست جمهوري سوريه در امور سياسي و محمدرضا شيباني سفير ايران در سوريه صورت گرفت بر اهميت روابط راهبردي تهران و دمشق براي مقاومت و رويارويي با نقشه هاي غربي ها تاکيد کردند.

ايران با اقتدار در کنار سوريه ايستاده است  

شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد دکتر ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب به بشار اسد رئيس جمهوري سوريه تأکيد کرده است که رهبر انقلاب و مسئولان ايران تصميم به ادامه پشتيباني از دولت و ملت سوريه دارند.
مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب تاکيد کرد جمهوري اسلامي ايران با صراحت و اقتدار تمام در کنار دولت و مردم سوريه ايستاده است.

علي اکبر ولايتي در بدو ورود به فرودگاه بين المللي دمشق در گفتگو با خبرنگاران افزود مقام معظم رهبري، دولت و ملت ايران در کنار دولت و مردم سوريه ايستاده اند و از خواست مردم قهرمان اين کشور در مسير حفظ استقلال و دفاع از تماميت ارضي اين کشور حمايت مي کنند و به اين حمايت ادامه خواهند داد.

وي خاطر نشان کرد ايران و سوريه روابط بسيار برادرانه و نزديکي با يکديگر دارند و در چنين شرايط حساس و حياتي که دولت و ملت سوريه در برابر دشمنان قسم خورده خود ،ايستاده اند جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود مي داند که از اين کشور قهرمان، دولت مقاوم و شخص بشار اسد رئيس جمهور سوريه حمايت کند.

مشاور مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد در چهار سال اخير که يک جنگ محدود جهاني از سوي غربيها و بعضي کشورهاي منطقه عليه سوريه شکل گرفته، روابط تهران و دمشق نزديکتر شده است.
وي درباره ديدار امروز با بشار اسد به خبرنگاران گفـت: «روابط سوريه - ايران، روابطي برادرانه و نزديک است. اين وظيفه ايران است تا به حمايت از کشور دوست و بشار اسد رئيس جمهور آن ادامه دهد و در شرايط جنگ جهاني اعلام شده توسط غرب و شماري از کشورهاي منطقه اي عليه سوريه، از اين کشور حمايت کند

وي افزود: «انجام چنين ديداري در شرايط کنوني، موضوعي طبيعي است

دشمنان سوريه حمايت از شورشيان را افزايش داده اند  

خبرگزاري رويترز در اين خصوص گزارش داد، بشار اسد رئيس جمهور سوريه روز يکشنبه در ديدار با يک مقام برجسته ايراني اعلام کرد از زمان آغاز عملياتي گسترده با حمايت متحدانش به منظور بازپس گيري مناطق، دشمنان وي ارسال سلاح و حمايت مالي از شورشيان را افزايش داده اند.

رسانه هاي دولتي به نقل از اسد در ديدار با علي اکبر ولايتي مشاور ارشد رهبر معظم ايران اعلام کردند حمايت نظامي که دمشق از تهران و مسکو دريافت مي کند، باعث شده است کشورهاي دشمن، که وي از آنها نام نبرد، «کمک مالي و تجهيز تروريست ها را بيش از پيش تشديد کنند و افزايش دهند».

ارتش سوريه روز شنبه اعلام کرد ترکيه ارسال سلاح، مهمات و تجهيزات را براي آن چه که تروريست ها خواند، افزايش داده است.

رسانه ها به نقل از اين مقام ارشد ايراني نيز اعلام کردند اين کشور به حمايت از سوريه ادامه خواهد داد زيرا مبارزه «با تروريسم، جنگي سرنوشت ساز براي منطقه و جهان است».

اسد گفت شکست گروه هاي شورشي که براي سرنگوني وي مي جنگند، پيش شرطي براي «موفقيت هر گونه راه حل سياسي به اراده سوري ها» است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: