velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۴۸
پ
کد خبر: ۱۶۴۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015
دکتر ولایتی در مصاحبه با اخبار سیما :

دیدار ۲ ساعته رهبر انقلاب و پوتین نشان از تشریفاتی نبودن آن داشت

دکتر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور روسیه گفت: مهم‌ترین نکته این دیدار این بود که ایران خواهان رابطه بلندمدت ، همه‌جانبه و با ثبات با کشور روسیه است.

وی با بیان اینکه در این دیدار تأکید شد که هر تصمیمی درباره گسترش روابط دو کشور گرفته شود باید عملیاتی شود، افزود: در این دیدار تصریح شد که تصمیمات در سطح سران دو کشور کاملاً قاطع است ولی در رده‌های اجرایی نیز باید تأکید شود که تصمیمات گرفته شده میان رؤسای جمهور ایران و روسیه باید عملیاتی شود و این اعتماد متقابل از حرف به عمل آمده و ظرفیت‌های موجود بالفعل شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: انتخاب چنین زمانی که مصادف با اجلاس رؤسای کشورهای تولیدکننده گاز شد، زمانی بسیار مناسب بود چرا که همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه مصداق یک همکاری راهبردی در منطقه است که موازنه را به نفع خط مقاومت تغییر داده است.

وی با اشاره به این موضوع که رئیس جمهور روسیه مستقیماً از فرودگاه برای دیدار با رهبر انقلاب عازم دفتر ایشان شد، ادامه داد: اینکه اولویت نخست آقای پوتین دیدار با رهبر معظم انقلاب بوده نشان از برنامه‌ریزی حساب شده سفر وی داشت که بدون هیچ تشریفاتی مستقیم از فرودگاه به دفتر رهبری آمد و دیدار وی با رهبر انقلاب ۲ ساعت طول کشید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: این نشان می‌دهد که از نظر پوتین رابطه ایران و روسیه باید راهبردی و در سطح بالاترین مقامات کشور باشد و طول کشیدن ۲ ساعته این دیدار نیز نشان می‌دهد که دیدار رهبر معظم انقلاب و آقای پوتین تشریفاتی نبوده است.

دکتر ولایتی تصریح کرد: آقای پوتین در این دیدار تأکید کرد که خواستار رابطه راهبردی با ایران است و رهبری نیز متقابلاً تأکید کردند که رابطه دو جانبه ایران و روسیه باید تحکیم یابد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور خاطرنشان کرد: چنین رابطه‌ای در طول روابط ایران و روسیه بی‌سابقه بود و چنین دیداری با این کیفیت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها