velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۷۲
پ
کد خبر: ۱۶۳۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
تصمیم‌گیر نهایی در سوریه، مردم آن هستند

دکتر ولایتی: ایران هیچگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا ندارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران هیچگونه همکاری مستقیم و یا غیرمستقیمی با آمریکا ندارد.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با فیصل‌المقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه که بعد از ظهر چهارشنبه برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اختلاف نظرهای ایران و روسیه درباره حضور حزب‌الله لبنان در سوریه چیست، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه روشن و دوستانه بوده و همکاری‌های میان دو کشور در همه زمینه‌ها خصوصا همکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی رو به افزایش است.

دکتر ولایتی در ادامه افزود: در زمینه مقابله با تروریست‌ها و افراطیون در سوریه و سایر نقاط منطقه همکاری مشترک ایران، روسیه، ارتش سوریه، مقاومت حزب‌الله و برخی نیروهای مردمی عراق موجب شده تا عملاً در حوزه نظامی متحدین با دولت و ملت سوریه بتوانند گامهای ارزشمندی را در طی هفته‌های اخیر بردارند و ضربات بسیار جدی‌ای را به افراطیون و تروریست‌ها وارد کنند.

دکتر ولایتی تصریح کرد: هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه موجب شده تا بیانیه 9 ماده‌ای که در وین منتشر شد نسبت به آنچه که قبلا در ژنو مطرح شده بود بیشتر به نفع مردم سوریه باشد، ما امیدواریم در اجلاس‌های بعدی گامهای بیشتری در جهت احقاق حق مردم سوریه برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه و بشار اسد رئیس جمهور قانونی این کشور حمایت می‌کند و معتقد است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تصمیم‌گیر نهایی در سوریه مردم این کشور هستند.

دکتر ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مبنی بر همکاری ایران و آمریکا گفت: ایران هیچگونه همکاری مستقیم و یا غیرمستقیمی با آمریکا ندارد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها