velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۹۱
پ
کد خبر: ۱۶۳۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
دکتر ولایتی در حاشیه دیدار باوزیر اقتصاد، انرژی و تکنولوژی آلمان در جمع خبرنگاران

دیدگاه جمهوری‌اسلامی استمرار استکبارستیزی است

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استمرار استکبارستیزی است، گفت:‌نماد مشخص استکبار در روزگار ما آمریکا است.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار خود با خانم ایگنر وزیر اقتصاد، انرژی و تکنولوژی آلمان، در جمع خبرنگاران حاضر شده و به تشریح دیدار خود پرداخت.

وی با اشاره به دیدار خود با هیأت آلمانی، گفت: در هیأت بلندپایه تجاری قریب به ۱۰۰ نفر تجار و صاحبان صنایع آلمان به ایران آمدند که میزبان این هیأت، وزارت امور خارجه و اتاق مشترک بازرگانی دو کشور بوده و این هیأت بعد از دیدار با همتایان ایرانی خود، تمایل داشتند به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیایند و درباره مسائل مختلف، هم‌چون مسائل منطقه‌ای، تجزیه و تحلیل سیاست جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و قضایای توافق هسته‌ای و برجام گفت‌وگو داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: از مجموع برخوردها و اظهارنظرهای این هیأت آلمانی مشخص بود که عزم جدی در بین صاحبان صنایع و سیاست‌مداران آنان وجود داشت که برای آنان مهم بود تا آخرین تحولات سیاسی منطقه و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره آینده منطقه را بدانند.

دکتر ولایتی تصریح کرد: دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را برای آنان شرح دادیم و به آنان گفتیم که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، دیدگاهی سازنده در جهت همکاری با کشورهای منطقه، رفع تنش و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم استوار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: آنان در این دیدار درباره آینده ایران و منطقه پرسیدند و من به آنان گفتم که امید ما به آینده زیاد است و آینده منطقه، آینده روشنی خواهد بود، اما دستیابی به آرمان های بلند مردم منطقه در کوتاه مدت مقدور نیست، بلکه در درازمدت انجام می‌شود.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: پیچیدگی اوضاع منطقه اقتضا می‌کند که با تدبیر بیش‌تری با مسائل منطقه برخورد کنیم و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در منطقه طالب آن است که این تنش‌ها در منطقه خاتمه پیدا کند و مشارکت ایران در اجلاس وین و کمک ایران به کشورهای مشروع منطقه برای مقابله با تروریست نشان‌دهنده دیدگاه جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتشار اخباری درباره جمع‌آوری سانتریفیوژها از تأسیسات هسته‌ای بدون توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت:‌ من از جزئیات آنچه اتفاق افتاده است، اطلاع به روزی ندارم، اما می‌دانم آنچه مقام معظم رهبری در مسائل هسته‌ای و اجرای برجام فرموده‌اند، متبع است.

وی ادامه داد: آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در طی این سال‌ها نشان داده‌اند که از هرآنچه که باید در حوزه وزارت خارجه انجام دهند، پایبند به رهنمودهای رهبری هستند و توقع هم همین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مسائل اصلی مسائل خارجی و دیگر سیاست‌ها نیز آنچه که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده و مصلحت اقتضا می‌کند، عمل می‌شود و جز این راه دیگری نیست که مقبولیت و مشروعیت داشته باشد و عینا رهنمودهای مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

دکتر ولایتی با بر تأکیدات مقام معظم رهبری درباره استکبارستیزی گفت:‌ دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آرمان‌های انقلاب، دیدگاه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری است که همانا استمرار استکبارستیزی است و نماد مشخص آن در روزگار ما آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا نشان داده است که در کشورهای اسلامی و جهان سوم هم‌چنان به دنبال مصادره منافع مردم بی‌گناه و مظلوم منطقه است و هر جا حرکتی می‌کند، به نفع آن کشور نیست، بلکه درجهت منافع نامشروع، توسعه‌طلبانه و استعمارگرایانه آمریکا است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اکنون در اربعین شهدای منا قرار داریم و دولت عربستان چه اقداماتی را باید در این زمینه انجام دهد، گفت:‌دولت عربستان باید پاسخگوی مسئولیت خود در حفظ جان حجاج که میهمان خدا و درحال انجام اعمال و مناسک حج بودند، باشد.

دکتر ولایتی در پایان با بیان اینکه عربستان از وظیفه خود در این زمینه قصور کرده است، خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که مقصر چه کسی یا چه کسانی بوده است و عربستان باید تسهیلات لازم را برای کمیته حقیقت‌یاب فراهم کند.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها