velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۳۵
پ
کد خبر: ۱۶۲۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 27 October 2015
دکتر ولایتی در دیدار با مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی

نمی توان نسبت به طراحی ناامنی در آسیای مرکزی بی تفاوت ماند

 مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی  با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایوانوف مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی روز سه شنبه 5 آبان ماه با دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار پیرامون مسائل منطقه و تحولات‌ آن بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در این دیدار از طراحی نفوذ تروریست ها در آسیای مرکزی پرده برداشت و گفت: نمی توان نسبت به این طراحی های ناامنی بی تفاوت ماند.

وی ادامه داد: تروریست ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی که حوزه امنیتی روسیه و ایران نیز محسوب می شود، هستند و ما همراه کشور چین نمی توانیم نسبت به این طراحی های ناامنی که در آسیای مرکزی دنبال می شود، بی تفاوت بمانیم.
دکتر ولایتی با بیان این که قاچاق مواد مخدر و تروریست دو جزء پیچیده و به هم مرتبط هستند و باید همگان در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تلاش نمود، تصریح کرد: پدیده تروریست در منطقه بسیار مورد انتقاد است و بخشی از درآمد این افراد از قاچاق و مبادله مواد مخدر تامین می شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: تروریست ها که کشتن افراد بی گناه را جایز می دانند استفاده از مواد مخدر را نیز برای تامین نیازمندی های خود مشروع دانستند.

دکتر ولایتی با یادآوری یکی از اهداف آمریکایی ها در افغانستان که مبارزه با مواد مخدر بود گفت: نه تنها آمریکا این هدف را به سرانجام نرساند بلکه شاهدیم تولید و قاچاق مواد مخدر روز به روز در افغانستان افزایش یافته است.

تقویت مبارزه با مواد مخدر با توافق بین پلیسی

ایوانوف مشاور سابق رییس جمهوری روسیه در امورامنیتی نیزدراین دیدار به حضورش در ایران اشاره کرد و گفت: موضوعی که در حال بررسی هستیم و برای کشورها حایز اهمیت است روند مبارزه با مواد مخدر و رشد فزاینده تولید آن در افغانستان است.
وی ادامه داد: متاسفانه این رشد تولید مواد مخدر منافع کل منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

ایوانوف به همکاری های بین پلیسی اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم تا با توافق بین پلیسی، حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را تقویت کنیم.

مشاور سابق رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: مطمئنیم مشکل تولید مواد مخدر و گردش آن فقط مشکل افغانستان نیست بلکه مشکلی جهانی محسوب می شود که باید در حوزه گسترده بین المللی همگان به آن توجه نشان دهند.

 

.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: