velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۹۴
پ
کد خبر: ۱۶۲۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 18 October 2015
دکتر ولايتي و وزیر خارجه لبنان در جمع خبرنگاران:

انتظار ايران عمل به تعهدات از طرف 1+5 است

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: انتظار جمهوري اسلامي اين است که 1+5 مانند ايران در توافق هسته‌اي به عهد خود وفا کند و تحريم‌ها برداشته شود.

دکتر ولايتي در حاشيه ديدار با وزير خارجه لبنان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اعلام غربي‌ها براي شروع توافق هسته‌اي از امروز آيا نياز است که برجام به امضاي مقام معظم رهبري برسد اظهار داشت: بدون ترديد آنچه که در مورد توافق هسته‌اي بايد بگويم اين است که بايد مراحل خود را طي کند و همان گونه که در مجلس تصويب شد و مرحله مهمي را گذراند،در روزها و هفته‌هاي آينده غربي‌ها به خصوص آمريکايي‌ها مي‌توانند حسن نيت خود را نشان دهند يا مانند گذشته کارهايي انجام دهند که نسبت به حسن نيت آن‌ها شک کرد.

وي ادامه داد: اکنون مرحله اجراي برجام آغاز مي‌شود و همه بايد مراقب باشيم به خصوص غربي‌ها که به عهد خود وفادار باشند و ان‌قلتي وارد نکنند.

دکتر ولايتي افزود: انتظار جمهوري اسلامي ايران اين است که همانطور که ايران به عهد خود وفا کرد، طرف مقابل يعني 1+5 نيز به عهد خود وفا کند و تحريم‌ها برداشته شود؛ بايد منتظر ماند و ديد که آيا آن‌ها حسن نيت دارند و تحريم‌ها را بر مي‌دارند يا خير.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که هر تصميمي در کشور مسير خود را دارد و هر مسيري که لازم باشد طي خواهد کرد خاطر نشان کرد: آنچه مهم است عمل کردن طرف مقابل به وظايف خود است؛ زيرا جمهوري اسلامي هيچ ابهامي در اجراي مقررات مربوط به داخل کشور و تصميم‌هاي کلاني که بايد گرفته شود، ندارد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه خط مقاومت از ايران آغاز و به عراق و سوريه و لبنان مي‌رود، گفت: اين خط منسجم و زنجيره مقاومت در برابر تروريسم است كه توانسته مقاومت را زنده نگه داشته و تقويت كند
وي با بيان اينكه فرقي بين تروريست‌هايي كه به نام اسلام عليه مسلمانان مي‌جنگند و صهيونيست‌هايي كه به جنايت‌ مي‌پردازند وجود ندارد، اظهار داشت: هر دو دشمنان بشريت و مسلمانان هستند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رابطه ایران و لبنان را رابطه برادرانه و دوستانه دانست و تصریح کرد: توافق کردیم در این دیدار تا روابط دو کشور تقویت شود و روابط ما تاکنون نمونه ارزشمندی از روابط برادرانه میان دو کشور است که امیدواریم دو ملت در مقابله با تروریسم به پیروزی برسند.

وی با بیان اینکه هر دو بر این موضوع که مقابله با تروریسم باید مقابله‌ای منطقه‌ای باشد، اشتراک نظر داشتیم تصریح کرد: مقابله با تروریسم باید در عراق و لبنان و منطقه ادامه داشته باشد چرا که تروریست‌ها به لبنان نیز طمع داشتند اما رشادت لبنانی‌ها مانع نفوذ آنان به لبنان شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر شرایط در لبنان فراهم شود و مردم لبنان در انتخابات ریاست جمهوری لبنان شرکت کنند، خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم لبنان رئیس‌جمهور مردمی را انتخاب کنند.

جبران باسيل وزير امور خارجه لبنان نيز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ملاقات سازنده‌اي برگزار شد، گفت: افتخار پيدا كرديم تا طي سفر به ايران ملاقاتي را با مقامات مختلف ايراني داشته باشيم و شاهد پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران بر اساس اصول ثابت و منطقه‌اي اين كشور بوديم

وي تصريح كرد: از ايران از آنچه در مقابله با اسرائيل انجام داده و آنچه در مقابله تروريسم ارائه مي‌دهد تشكر مي‌كنيم و معتقديم همه بايد در جهت مبارزه با تروريسم گام برداريم.

جبران باسيل ادامه داد: با اينكه تمام تلاش خودشان را كردند كه ايران از معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي دور بماند اما جمهوري اسلامي ايران با پيشرفت‌هاي صنعتي و علمي خود در همه حوزه‌ها توانست خودش را به دنيا نشان دهد كه اميدواريم لبنان نيز از اين تحول ايجاد شده بتواند استفاده كند

وزير امور خارجه لبنان با اشاره به نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاطرنشان كرد: ايران نقش حساس و مهمي را در منطقه به خصوص در زمينه محور مقاومت دارد چراكه ما اعتقاد داريم خطر تروريسم و جريانات افراطي بسيار بزرگ است و بايد اقدامات پيشگيرانه‌اي را انجام دهيم تا با همكاري‌هاي منطقه‌اي بتوانيم در مقابله با جريانات تكفيري و تروريستي مقابله كنيم.

وزير امور خارجه لبنان تصريح كرد: لبنان نقش ايران را در مقابله با اسرائيل و مقابله با تروريست‌ها به خاطر خواهد داشت و از ياد نخواهد برد.

وی ادامه داد: با آقای ولایتی درباره انتظارات دو ملت به عنوان دو کشور مقاوم ایران و لبنان صحبت و گفت‌وگو کردیم و اعتقاد دارم که ما باید در مرحله اول مسئولیت خودمان را در مقابله با تروریست‌ها علیه بشریت به عهده بگیریم و ما و ملت‌هایمان قصد داریم تروریست‌ها را از سرزمین خود ریشه‌کن کنیم.

وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه ما قدرت لازم را برای ریشه‌کن ساختن تروریسم در اختیار داریم، تصریح کرد: ما می‌توانیم جلوی قدرت نظامی و فکری تروریسم را بگیریم و لبنان الگویی است که می‌تواند به عنوان یک نمونه برای مقابله با تروریسم نقش ایفا کند.

جبران باسیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسئولیت دوم ما آن است که در کنار مقابله با تروریسم در جهت پیشرفت و توسعه کشورهایمان گام برداریم و اکنون با توجه به اینکه ایران وارد مرحله جدیدی شده است می‌تواند توانمندی‌های خود را به کشورهای دیگر منتقل کند.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها