velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۶۲
پ
کد خبر: ۱۶۱۶
تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 17 October 2015
دکتر ولایتی در پاسخ به فارس:

ایران زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است/ اقدامات دفاعی‌ ما مستقل از گفت‌وگوهای هسته‌ای است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نقض قطعنامه توسط ایران با آزمایش موشک عماد گفت: ایران زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز شنبه در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی ابن هیثم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ادعای آمریکایی‌ها در نقص قطعنامه توسط ایران با آزمایش موشک عماد اظهارداشت: مطالبی که آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مطرح کردند حرفهای تازه‌ای نیست.

وی افزود: از ابتدا که جمهوری اسلامی ایران به دنبال خودکفایی در امر دفاعی بود در تمامی موارد نیز آمریکایی‌ها و تمام متحدانشان در کشورهای غربی با این مسئله مخالفت می‌کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران مبنای دفاعی خود را براساس خشنودی یا استقبال آمریکایی‌ها بنا نکرده است بلکه براساس نیازهای دفاعی کشور مبنای دفاعی‌مان بنا شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از اینکه آمریکایی‌ها چه عقیده‌ای دارند و می‌خواهند چگونه اقدام کنند برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد و منتظر نمی‌شود که ببیند آیا این اقدامش منطبق بر قطعنامه‌هایی که با فشار آمریکایی‌ها در سازمان ملل تصویب شده است یا خیر.

دکتر ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران براساس نیازمندی‌های خود تعیین می‌کند که چه نوع سلاح و موشکی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه نیز توسط آمریکایی‌ها تسلیح شدند و انواع سلاح‌ها به آنها داده شده گفت: در چنین شرایطی و با توجه به منطقه آشوب زده‌ای که ما در آن قرار داریم ایران در دفاع از خودش غافل نخواهد شد و چه آن‌ها از این اقدامات راضی باشند و چه نباشند برای ما مهم نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد آنچه که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل هسته‌ای گفت‌وگو کرده به هیچ وجه زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است.

دکتر ولایتی بیان کرد: اقدامات دفاعی ایران یک امر مجزا و مستقل بوده و هیچ ربطی به گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها