velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۲۶
پ
کد خبر: ۱۵۹۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
با حضور دکتر ولایتی :

اولین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین در مشهد افتتاح شد.


روز پنجشنبه 16 مهرماه و با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی ، اولین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل پارس و با حضور دکتر ولایتی  برگزار شد.

دکتر ولایتی در این کنگره و در سخنانی ضمن اشاره به جایگاه مهم طب سنتی در ایران گفت : طب سنتی را به واقع باید طب اسلامی و ایرانی دانست و در طب اسلامی روح و جسم در کنار یکدیگر مورد توجه قرار می گیرد و تعالی و درمان هر دو مدنظر طبیب قرار دارد.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی در همین ارتباط افزود : اخلاق و توجه به معنویات محور توجه در طب اسلامی است ضمن ان که در این دیدگاه بهداشت همیشه مقدم بر درمان مد نظر بوده است و قدمت طب ایرانی را هم با توجه به بررسی ها و وجود کتب و شواهد مختلف می توان به بیش از سه هزار پیش دانست .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به اموزه های اسلامی ، دینی و سنتی را در درمان بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در تاریخ طب اسلامی و ایرانی شاهد هستیم که در درمان بیماری ها بیش از همه به اخلاق و معنویت توجه می شد و تاثیر گذاری ان بسیار بالا بوده است و شواهد و قرائن فراوانی در این زمینه در کتب اهل علم و پیشینه تاریخی ما وجود دارد که در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می گیرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم به دقت صورت گرفته و در کنار پیشرفت های علم پزشکی به این پیشینه معنوی ، دینی و تاریخی نیز توجه نمود.

دکتر ولایتی با عنایت به جایگاه طب سنتی در درمان بسیاری از بیماری ها گفت : نکته قابل توجه دسترسی و هزینه های بسیار پایین در شیوه های طب سنتی است که می توان در درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته شود و این در حالی است که روش های دیگر یا تاثیر گذاری کمتری داشته و یا اصولا نیازمند هزینه های بسیار بالاتری است لذا می توان این مهم را در کشور به صورت هدفمند و نهادینه دنبال نمود .

دکتر ولایتی در ادامه ضمن ارائه مطالب و مستندات علمی و تاریخی به ارائه مباحث دیگری در خصوص عنوان کنگره پرداخت.

در این کنگره محورهای بهداشت و پیشگیری، آموزش، درمان (دارو، ماساژدرمانی، موسیقی درمانی، طب سوزنی، یوگا)، شواهد و مستندات، طب تلفیقی، فرهنگ و باورهای عمومی، مخاطرات و عوارض و خطاهای درمان مورد توجه قرار گرفته که  با حضور صاحبنظران و استادان برجسته ایران و کشورهایی از جمله استرالیا، چین و بریتانیا  مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها