velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۰۳
پ
کد خبر: ۱۵۹۴
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 01 October 2015
دکتر ولایتی در گفتگوی با خبر سیما:

هشدار رهبری تنها به سعودی‌ها نبود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سعود‌ی‌ها باید در حفاظت از زائران مراقبت‌های خود را دو چندان می‌کردند اما به وظایف بین‌المللی و دینی خود عمل نکردند.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکومیت فاجعه منا و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: سعودی‌ها باید در حفظ امنیت و حرمت زائران مراقبت‌های خود را دو چندان می‌کردند اما آنها به وظایف بین‌المللی و دینی خود عمل نکردند.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند دارای جنبه‌های مختلفی است اول اینکه به دولت عربستان سعودی هشدار دادند که به وظایف خود عمل نکرده است، مقامات سعودی باید هوشیار می‌شدند و از تجربیات گذشته خود هشدار می‌گرفتند و مراقبت‌های خود را دو چندان می‌کردند که در یک روز و ساعات مشخص تعدادی زیادی از مردم به عزم انجام مناسک حرکت می‌کنند و باید نهایت مراقبت را از آنها داشته باشند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: سعودی‌ها به وظایف بین‌المللی خود و وظایف دینی‌شان که مدعی‌ آن هستند عمل نکردند.

مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خاطرنشان کرد: نقطه تأسف‌بار دیگر این است که بعد از این حادثه عظیم و دردناک که اتفاق افتاد هنوز هم معلوم نیست تعداد قربانیان چقدر است و تناقض در ارائه آمار توسط سعودی‌ها اعتماد عمومی و بین‌المللی را نسبت به آنها از بین برده است.

وی افزود: این هشدار فقط به مقامات سعودی نیست بلکه به حامیان آنها نیز هست این سوءظن وجود دارد که نکند تخم هرج‌ومرجی که بعضی از کشورهای غربی و مشخصاً آمریکایی‌ها در منطقه ما کاشته‌اند یک روز در عراق، یک روز در سوریه و یک روز در یمن اکنون به فکر این هستند که این هرج‌ومرج را به سرزمین وحی هم منتقل کنند و در آنجا کاری کنند که در یمن مرتکب آن شدند و در عراق، سوریه، لیبی، سومالی و دیگر کشورهای اسلامی این کار را کردند و لذا هشدار ما به آنها نیز هست.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها