velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۲
پ
کد خبر: ۱۵۹۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 29 September 2015
دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران:

فرافکنی چیزی از مسئولیت سعودیها کم نمی کند/ اگر عربستان در این زمینه ناتوان است اعلام کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید سازمان همکاری اسلامی با فراخوان دبیر کل این مجموعه دور هم جمع شده و فکری به حال آینده حرمین شرفین کند.

دکتر ولایتی در حاشیه دیدار با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه منا ضمن تسلیت به داغدیدگان گفت: حکومت عربستان بدون تردید در برابر این حادثه مسئول است.

وی افزود: فرافکنی و تقصیر را به گردن دیگران انداختن چیزی از مسئولیت سعودیها کم نمی کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اظهار کرد: بنابراین این که سعودی ها خودشان را خادم حرمین شرفین می دانند باید به وظایف خودشان عمل کنند.

دکتر ولایتی تاکید کرد: متاسفانه طی سال های گذشته به دلیل کم کاری های آل سعود حوادث متعدد و آتش سوزی های مکرری رخ داده که جان بسیاری از مسلمین را گرفته است و امسال اوج حوادث ناگوار بود.

وی تصریح کرد: این امر نشان دهنده آن است که دولت عربستان آن طور که باید به وظایف خود عمل نکرده و امنیت حجاج را تامین نکرده است.

رئیس مرکز تحقیقات واستراتژیک افزود: باید سازمان همکاریهای اسلامی با فراخوان دبیر کل این سازمان دور هم جمع شده و فکری به حال نحوه اداره این سرزمین مقدس و آینده حرمین شرفین کنند.

دکتر ولایتی اظهار کرد: اگر عربستان برای اداره مراسم حج ناتوان است اعلام کند تا سایر کشورهای اسلامی وارد صحنه شده و به وظایف خود در جهت حراست از امنیت حجاج عمل کند

وی تاکید کرد: آل سعود وظیفه دارد نهایت همکاری را با سفارت جمهوری اسلامی و ستاد بعثه در جستجوی بیمارستانها و تعیین تکلیف مفقودین انجام دهد.

دکتر ولایتی با اشاره به احتمال توطئه بودن حوادث منا گفت: متاسفانه سابقه همکاری میان حکومت آل سعود و رژیم صهیونیستی در حوزه های مختلف وجود دارد و امری است که نمی توان آن را پنهان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با توجه به مفقود شدن چندین نفر از دیپلماتهای سطح بالای کشورمان باید بگویم این حادثه ظن برانگیز است اما در این زمینه به من تا این لحظه اطلاعی نداده اند.

وی در پایان برای پیدا شدن مفقودین و بهبود شرایط آنها اظهار امیدواری کرد.

همچنین دکتر ولایتی به ملاقات خود با همتای روسی‌اش اشاره و ان را دوستانه و سازنده خواند و اظهار داشت: ادامه این گفت‌وگوها در مسکو و اجلاس بعدی در اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم سلسله جلساتی بین ایران و روسیه به گسترش روابط دو جانبه کمک کند؛ چرا که ایران و روسیه در زمینه عراق، یمن و سوریه مواضع مشترکی دارند و مقابله با تروریسم و افراطی‌گری و حمایت از تمامیت ارضی کشورهای عراق، سوریه و یمن از جمله دیدگاه‌های مشترک دو کشور است.

وی تصریح کرد: این گفت‌وگوها می‌تواند مقدمه همکاری‌های بیشتر دو کشور باشد و ما به چشم‌انداز روابط ایران و روسیه به عنوان یک مجموعه روابط استراتژیک نگاه می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: