velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۸۶
پ
کد خبر: ۱۵۹۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 29 September 2015
دکتر ولايتي در دیدار با رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه:

قاطعيت پوتين در مورد سوريه ارزش بالايي دارد

 در ديدار رئیس موسسه تحقيقات استراتژيک روسيه با دکتر ولایتی که روز سه شنبه 7 مهرماه برگزار شد ، دو طرف بر افزايش همکاري‌هاي ايران و روسيه در قبال تحولات اخير منطقه و تعاملات دو کشور و همچنین زمینه های تحقیقاتی تأکيد شد.

پتروويچ رشتنيکوف در ديدار با رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سفر دو روز اخير خود در تهران و ديدار با مسئولان کشورمان، گفت: پس از بازگشت به روسيه نتايج اين ديدارها و پيشنهاداتي که از سوي ايران ارائه شده است را به رئيس‌جمهور کشورمان منتقل خواهم کرد.

دکتر ولايتي نيز خاطرنشان کرد: روسيه و ايران طي سال‌ها و ماه‌هاي اخير همکاري‌هاي بسيار نزديک‌تري با يکديگر داشتند و بايد تأکيد کنم که طي روابطي که قرن‌ها دو کشور با يکديگر داشتند به شناخت زيادي از هم رسيده و در حال حاضر تهران و مسکو منافع مشترک رو به افزايشي با يکديگر دارند.

وي ادامه داد: در صحنه بين‌المللي و در حوزه روابط دوجانبه به ويژه تحولات اخير منطقه اقتضا مي‌کند دو کشور روابط بسيار نزديک‌تري با هم داشته باشند و اين نوع همکاري‌ها مي‌تواند مقدمه‌اي براي افزايش همکاري‌هاي استراتژيک در منطقه باشد.
دکتر ولايتي با توجه به تحولات اخير منطقه، گفت: آنچه در سوريه، عراق، يمن و لبنان رخ داده است باعث مي‌شود که با توجه به ديدگاه‌هاي مشترک ايران و روسيه دو کشور همکاري‌هاي نزديک‌تر و عملي‌تر با يکديگر داشته باشند.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه تحولات کشورهاي منطقه بر امنيت ايران و مسکو نيز تأثير مي‌گذارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه اين کشورها در همسايگي ما به سر مي‌برند و شاهد بحران و تنش هستند بي‌ترديد آنچه در اين کشورها مي‌گذرد بر امنيت ملي ما نيز تأثير مي‌گذارد و بنابراين ما نيز نمي‌توانيم در قبال آنها بي‌تفاوت باشيم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به مواضع و اقدامات روسيه در قبال سوريه خاطرنشان کرد: قاطعيت اخير روسيه و شخص رئیس جمهور در مورد سوريه ارزش بالايي دارد و از نظر استراتژيک نيز از اهميت بسياري بالايي برخوردار است.
پتروويچ رشتنيکوف خاطرنشان کرد: در مورد گفته‌هاي شما بايد بگويم ايران در مسائل منطقه تنها شريک روسيه است. از سوي ديگر اين را هم خاطرنشان مي‌کنم که روسيه ايران را همواره به عنوان اولين شريک خود در آسيا و در عرصه بين‌المللي مي‌داند.
وي گفت: روسيه خود را محدود به منطقه نمي‌کند و ما اميدواريم که همکاري‌هاي دو کشور در عرصه فرامنطقه‌اي نيز ادامه داشته باشد.
وي با اشاره به برگزاري اجلاس مجمع جهاني سازمان ملل و سخنراني پوتين در اين مجمع خاطرنشان کرد: رئيس جمهور روسيه روز گذشته به طور رسمي از ائتلاف ايران، روسيه، عراق و سوريه خبر داد و اين يک قدم در زمينه مشارکت استراتژيک است و ما مي‌توانيم در اين زمينه هم بهعنوان متحد عمل کنيم.

مدير موسسه تحقيقات استراتژيک روسيه در ادامه تأکيد کرد: ما در روسيه افزايش همکاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران را به عنوان اصلي‌ترين وظيفه خود مي‌دانيم و در جهت رفع موانع پيش رو و افزايش روابط اقتصادي تلاش خواهيم کرد. همچنين تهران و مسکو بايد روابط بشردوستانه خود را نيز افزايش دهند و با توجه به اينکه هر دوي ما روساي مرکز تحقيقات ايران و روسيه هستيم بايد جهت افزايش تعاملات دو کشور ديدارهاي بيشتري با يکديگر داشته باشيم.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها