velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۸۴
پ
کد خبر: ۱۵۷۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 07 September 2015
دکتر ولایتی و وزیر خارجه اسپانیا در جمع خبرنگاران:

رابطه بین ایران و اسپانیا می‌تواند تسریع کننده روابط بین ایران و سایر کشورهای اروپایی باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با خوزه مانوئل گارسیا مارگایو، وزیر امور خارجه اسپانیا و هیأت همراهش در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی خوبی با وزیر امور خارجه اسپانیا داشتیم و در رابطه با راه‌حل‌های بحران سوریه و عراق و هم‌چنین سایر مسائل مربوط به آسیا و شمال آفریقا گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم و دو طرف در این امر اتفاق نظر داشتند که باید برای حل بحران سوریه از راه‌های دیپلماتیک استفاده کرد در غیر این صورت راه‌حل نظامی هیچ نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

او ادامه داد: رابطه بین ایران و اسپانیا می‌تواند تسریع کننده روابط بین ایران و سایر کشورهای اروپایی باشد.

دکتر ولایتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که ایران چه برنامه‌ای برای دوران پسا تحریم دارد گفت:‌ هر کشوری در منطقه یا کشورهای اروپایی که بخواهد بر اساس احترام متقابل و رعایت دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر با ایران وارد تعامل شود با استقبال ما روبه‌رو خواهند شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با این که آیا برنامه‌ریزی در رابطه با تعامل ایران با سایر کشورها در دوران پساتحریم صورت گرفته است یا خیر؟ توضیح داد: برنامه‌ریزی در این زمینه به عهده وزارت امور خارجه است و سایر کشورها نیز باید بدانند بدون حضور ایران برنامه‌ها در منطقه موفقیت‌آمیز نخواهند بود و با وجود امتیازاتی که ایران در منطقه دارد با همکاری و کمک کشورمان می‌توانیم شاهد بهبود تعاملات در منطقه باشیم ولی بدون حضور ایران این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

وزیر امور خارجه اسپانیا که در جمع خبرنگاران حضور داشت از گفت‌وگوهای خود با ولایتی اظهارخرسندی کرد و تاکید کرد: گفت‌وگوهای ما پیرامون مسائل منطقه به ویژه سوریه و عراق است و باید تاکید کنم که با توجه به روابط تاریخی ایران و اسپانیا که از زمان صفویه تا امروز ادامه داشته است، آینده مثبتی را پیش روی روابط دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: