velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۳۵
پ
کد خبر: ۱۵۶۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 07 September 2015
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا :

بحران سوریه راه‌حلی دیپلماتیک دارد نه نظامی

وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه 16 شهریور ماه بر لزوم چاره‌اندیشی در قبال افزایش جمعیت مهاجران تاکید کرد.

در این ملاقات درباره مسائل و راه‌حل‌های منطقه‌ ای برای مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تاکید شد که این موضوع بدون حضور ایران به ویژه در ارتباط با عراق و سوریه امکان‌پذیر نخواهد بود.

دکتر ولایتی با اشاره به روابط دو کشور تاکید کرد : رابطه بین ایران و اسپانیا می‌تواند تسریع کننده روابط بین ایران و سایر کشورهای اروپایی باشد و باید در این زمینه برنامه ریزی نمود .

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو، وزیر امور خارجه اسپانیا که همراه با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری و هیأت همراهش متشکل از اقتصادانان و تجار اسپانیایی وارد تهران شده بود، پس از دیدار با همتای ایرانی خود و حضور در نشست خبری و ضیافت ناهار، عصر امروز با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی که در دیدار با دکتر ولایتی سفیر و جمعی از نخبگان اقتصادی اسپانیا را به همراه داشت از حضور در ایران اظهار خرسندی کرد و در رابطه با بحث سهمیه کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران گفت: باید شرایط مناسبی برای پذیرش مهاجرانی که به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند مهیا کرد و به عقیده من پیش‌روی هر چه بیش‌تر داعش مساوی افزایش روز افزون جمعیت مهاجران است و لازم است تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

مارگالو ادامه داد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه مذاکراتی را انجام دادند و انتظار دارند به نتیجه مثبت برسند

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها