velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۶۳
پ
کد خبر: ۱۵۳۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
دکتر ولايتي در ديدار با وزير اطلاع رساني سوريه:

سخنان رهبري فصل الخطاب سياست منطقه‌اي جمهوري اسلامي است

دکتر ولايتي روز سه شنبه 27 مردادماه با عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه ديدار و گفت‌وگو کرد.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سخنان ديروز مقام معظم رهبري فصل الخطاب سياست منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران است

دکتر ولايتي در اين ديدار به رابطه ايران و سوريه اشاره و خاطرنشان کرد: رابطه ايران و سوريه رابطه‌اي راهبردي و استراتژي است و از ابتداي انقلاب تاکنون وجود داشته و مقطعي نيست، امروز هيچ کس در دنيا و منطقه در استراتژيک و راهبردي بودن اين رابطه ترديدي ندارد.

وي ادامه داد: دولت و ملت سوريه و شخص بشار اسد امتحان سختي را در قريب به 5 سال گذشته گذراندند و با سربلندی از اين امتحان بيرون آمدند، شايد کسي در ابتدا باور نمي‌کرد دولت و ملت سوريه با امکانات محدود بتوانند در برابر تهاجم همه جانبه به اين کشور که يک جنگ جهاني کوچک تحميل شده بود، مقاومت کنند.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هدف مهاجمين به سوريه تنها سوريه نبود بلکه خط مقاومت در برابر آمريکا و صهيونيسم بود و آن‌ها در اهداف اوليه خود شکست خوردند و امروز به جايي رسيده‌اند که دشمنان قسم خورده سوريه نيز به اين نتيجه رسيدند که نمي‌توانند از راه نظامي اين کشور را شکست دهند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره حرکت ديروز شوراي امنيت سازمان ملل تصريح کرد: معلوم نيست اين اقدام به نفع ملت سوريه باشد اما اين واقعيتي را نشان مي‌دهد که کساني که در صحنه بين المللي نفوذ دارند به اين حقيقت رسيده‌اند که حل موضوع سوريه راه‌حل نظامي ندارد و من اضافه مي‌کنم راه‌حلي که بدون رضايت دولت و ملت سوريه باشد، پذيرفتني نيست.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سخنان ارزشمند و راهبردي مقام معظم رهبري فصل الخطاب سياست منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران درباره کشورهاي منطقه و سوريه است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه هم گفت: تعامل میان ایران و سوریه طبیعی است البته این نوع تعامل برای سایر کشورها قابل درک نیست.

عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دیدار ، دیدار ارزشمندی بود و مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ملت و دولت سوریه را به خوبی برای ما تبیین کرد ضمن اینکه ما از تجربیات سیاسی شخص دکتر ولایتی نیز بهره جستیم.

وی افزود: مواضع مقام معظم رهبری در مورد پایداری و ثبات سوریه برای مقابله با جنگ تروریستی تاثیر بسزایی بر عملکرد ما داشت.

وزیر اطلاع رسانی سوریه به استراتژیک بودن رابطه ایران و سوریه اشاره و تصریح کرد: دولت دکتر روحانی و وزارت خارجه ایران و تمام دستگاه های اجرایی در کشور شما مواضع قابل تقدیری دارند و همکاری میان دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی قابل تقدیر است چرا که در زمینه های فشار و چالش هایی که سوریه با آن مواجه بود تعاملی میان ما وجود داشت که این تعامل امری طبیعی و جای شگفتی ندارد البته این نوع روابط برای سایر کشورها قابل درک نیست.

زعبی در پایان خاطرنشان کرد: روابطی که براساس منافع باشد گسستنی است اما روابط میان ایران و سوریه برادرانه است و این دو کشور خود را در قبال یکدیگر مسئول می دانند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها