velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۰۸
پ
کد خبر: ۱۵۳۶
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 16 August 2015
خاک مرگ برسر سازمان ملل پاشیده شده است :

دکتر ولایتی: محور مقاومت مستحکم تر از گذشته

دکتر ولایتی در مراسم افتتاحیه هشتمین مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌‌های اسلامی که امروز ۲۵ مرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در مراشم افتتاحیه اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه، منادیان اسلام حقیقی و مبارزه با کفر، ظلم و استکبار هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با طرح این سوال که چرا دیگر اعضای سازمان ملل طرحی برای پایان بحران یمن و دیگر مکشورهای اسلامی ارائه نمی‌دهند، گفت: گویی خاک مرگ بر سر سازمان ملل پاشیده شده است.

وی افزود: سرعت تحولات سیاسی به ویژه در خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا به گونه‌ای است که تحلیل‌گران و مفسران هم از آن عقب می‌مانند؛ بنابراین باید مجموعه‌ای ارزشمند مانند اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در این عرصه پیشتازی کند وگرنه بدون پیش‌بینی لازم از کاروان تحولات عقب می‌مانیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه نیاز به بازنگری در این حوزه کاملا احساس می‌شود، تصریح کرد: اصحاب رسانه مشعل‌داران پیش‌بینی و تفسیر و تبیین وقایعی که در حال رخ دادن است، هستند و برخورداری از رسانه‌‌های مجهز و مبتکر، ابزاری مهم در پیش‌بینی تحولات سیاسی و منطقه‌ای است.

دکتر ولایتی با اشاره به اینکه باید از حداقل امکانات، حداکثر استفاده را ببریم، یادآور شد: ظلم استکبار جهانی هر روز تنوع و گستره بیشتری پیدا می‌کند که یکی از آنها محروم کردن جهان اسلام از امکانات خبری است تا بتوانند آزادانه از آن استفاده کنند بنابراین خودکفایی در ایجاد امکانات رسانه‌ای، می‌تواند دامنه تحریم‌ها را بشکند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: تحولات تاثیرگذاری در منطقه خاورمیانه رخ می‌دهد که مثال بارز آن، طرح جدید آمریکا و دنباله‌روهای این کشور است. تجربه آمریکا در عراق و افغانستان به آنها فهمانده است که باید نیروهای نظامی‌شان را از دیگر کشورها خارج کنند زیرا تلفات زیادی متحمل شده‌اند و به مردم افغانستان و عراق هم صدمات زیادی وارد آورده‌‌اند.

وی ادامه داد: وجود بزرگانی که دارای سابقه طولانی در مبارزه علیه دیکتاتوری صدام داشتند توانست عراق را زودتر از آنچه همگان تصور می‌کردند از چنگال آمریکا خارج کند، ضمن اینکه به دلیل ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگ عمیق چند هزار ساله و نقش این کشور در تمدن اسلامی، عراق کشوری مهم در منطقه محسوب می‌شود و همواره برای آمریکا اهمیت داشته است.

دکتر ولایتی در ادامه به بیداری اسلامی و گسترش آن در آفریقا و آسیا اشاره کرد و گفت: پس از آن بود که دشمنان به بدل‌کاری پرداختند و سعی کردند سلسله مقاومت را که از ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین شکل گرفته بود، بشکنند به همین دلیل سوریه که حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود آماج حملات قرار گرفت. البته تصور دشمنان آن بود که پس از چند هفته حکومت مردمی و مشروع سوریه نابود می‌شود ولی با عنایات الهی، مقاومت شخص بشار اسد و دولت این کشور و حمایت‌های مردمی، چهار سال است که دشمنان راه به جایی نبرده‌اند و امروز، امیدواری به پایداری و مقاومت ملت سوریه بیش از گذشته است.

وی افزود: اگر حلقه مقاومت سوریه شکسته می‌شد، مقاومت در لبنان هم می‌شکست و سپس به دیگر کشورهای منطقه سرایت می‌کرد.

دکتر ولایتی با بیان اینکه کشورهای دوست سوریه از جمله ایران و عراق حمایت‌های خود را از مردم و دولت مشروع این کشور اعلام کرده‌اند، گفت: همین امر سبب شد توطئه گسترده‌ای که شامل هزینه‌های فراوان و سلاح‌های مختلف بود شکست بخورد در حالیکه مزدوران منطقه و بیگانگان تلاش می‌کردند مخالفان دولت سوریه را تجهیز کنند.امروز موقعیت بشار اسد بهتر از گذشته شده است و مشخص شده که چه کسی مرد میدان است.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی دلارهای لازم برای خرید سلاح تکفیری‌ها را فراهم می‌کند، گفت: امروز در سوریه شرکت بلک واتری بین‌المللی اعم از مسلمان و غیر مسلمان ساخته و علیه شیعه و سنی و حتی مسیحیان جنگ و کشتار بی رحمانه به راه انداخته‌اند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه تروریست‌ها افراطی و غیر افراطی ندارند بلکه همه آنها به افراط می‌پردازند، گفت: عراق کشوری نقش‌آفرین در تاریخ اسلام بوده و امروز هم ملت این کشور در مقابل بیگانگان و منافقان خواهند ایستاد، دشمنان باید آرزوی تجزیه سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی را به گور ببرند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل عنوان کرد: در یمن نیز همین وضعیت مشاهده می‌شود و توطئه‌گران به دنبال تجزیه این کشور هستند، این طرح جدید آمریکاست که در عراق از در بیرون رانده شده و امروز می‌خواهد از پنجره یمن وارد شود، بیگانگان همواره جنگ نیابتی به راه‌ می‌اندازند و کار کشورهای مزدور هم تبعیت از روش‌های جدید آمریکاست ولی بدانند که شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های اسلامی در شرایط کنونی گفت: امروز آزادی قلم در غرب وجود ندارد و رسانه‌های بسیاری نمی‌توانند به انتقاد از سیاست‌های آمریکا بپردازند. تفاوت آشکاری میان اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با رسانه‌های مزدور وجود دارد و این اتحادیه با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در برابر امپراطوری رسانه‌ای غرب بایستد.

ولایتی با بیان اینکه فیلم‌های مبتذل و کم ارزش از نظر هنری در هالیوود تولید می‌شوند، گفت: با این حال وظیفه ما تلاش در راستای تولید محصولات با کیفیت و پاک رسانه‌ای است. وظیفه امروز ما در قبال کشورهایی که در مقابل استکبار ایستاده‌اند آن است که از نفوذ آمریکا در منطقه جلوگیری کنیم و با مزدوران دولت این کشور در منطقه به مقابله بپردازیم.

وی با بیان اینکه آل سعود جنایاتی مرتکب می‌شود که هیچ کس آنها را انجام نداده است، گفت: گویی خاک مرگ بر سر سازمان ملل پاشیده شده که چهار ماه است ملتی بی گناه بمباران می‌شود و سکوت کرده است، البته برخی دوستان ما در عرصه بین‌المللی هم از روی سادگی یا برخی وعده‌ها، ساکت هستند زیرا شورای امنیت یکسره در دست آمریکایی‌ها نیست.

ولایتی در پایان صحبت هایش با طرح این سوال که چرا دیگر اعضای سازمان ملل طرحی برای پایان بحران یمن ارائه نمی‌دهند، تصریح کرد: همگان بدانند اگر وعده‌ای به آنها داده می‌شود، چنانچه داعش بر دمشق مسلط شود هیچ نفعی به آنها نخواهد رسید زیرا تکفیری‌ها نه فقط دشمن تشیع، بلکه دشمن اسلام و بشریت هستند، آنچه در لیبی و مصر رخ داد بحث شیعه و سنی نبود و قضایای این کشورها باید درس عبرتی برای دیگران باشد.

هشتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و ششمین جشنواره اتحاد با شعار «پیامبر رحمت، رسالت رسانه‌های مقاومت» تا روز سه‌شنبه ۲۷ مرداد ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها