velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۲
پ
کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 01 August 2015
ولایتی در گفتگو با تسنیم:

طرح مطالب ارزشمند در حوزه های تخصصی و به ویژه نامه رهبر معظم انقلاب در کنگره بین المللی پزشکان مسلمان


خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی از تشکیل نشست شورای عالی این مجمع در عراق خبر داد و گفت: مجمع جهانی بیداری اسلامی برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تشریح اهداف هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اسلام اظهار داشت: حدود 400 نفر از پزشکان مسلمان از کشورهای مختلف که از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌های پزشکی در مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و مراکز مختلف با امور پزشکی و علاقه‌مند به حضور در جمهوری اسلامی ایران و آشنایی با آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های این کشور هستند، به دعوت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برای شرکت در اجلاس پزشکان مسلمان جهان در ایران حضور پیدا کردند. 

وی ادامه داد: پزشکان مسلمان جهان با پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه‌ها در قالب عضویت برای شرکت در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان به کشور ما سفر کرده‌اند. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی مقرر کرد که برنامه‌هایی را در حوزه‌های علمی و تخصصی برای پزشکان جهان اسلام در این اجلاس برگزار کنیم که این موضوع محقق شد و  مؤسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری، مجمع جهانی بیداری اسلامی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تهران و شیراز و استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مقدس مشهد این اجلاس را در ایران برگزار کردند.

ولایتی با بیان اینکه کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اسلام از روز پنجشنبه تا یکشنبه در مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به اهداف این اجلاس گفت: در جمع پزشکان مسلمان حاضر در جمهوری اسلامی ایران که اغلب در کشورهای غربی حضور دارند و شاید بسیاری از آنها برای نخستین بار بوده که به ایران سفر می‌کردند، مباحثی در خصوص معرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در علوم مختلف به ویژه مباحث پزشکی مطرح شد که برای آنها بسیار جذاب بود.

وی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در این اجلاس گفت: آقای قاضی‌زاده هاشمی در دومین روز اجلاس پزشکان مسلمان جهان شرکت کرده و گزارش مناسبی از طرح تحول سلامت و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی با وجود تحریم‌ها ارائه کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: در این اجلاس با توجه به حضور پزشکان مسلمان از کشورهای غربی مقرر شد که نشست تخصصی در زمینه تبیین ضرورت‌ها و نقش "نامه مهم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی" برگزار شود که این نشست تخصصی با حضور کارشناسان انجام و به برخی سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد تا آنها بتوانند در کشورهای خود در خصوص تبیین و ارائه پیام مقام معظم رهبری فعالیت کنند و این موضوع نیز مورد استقبال آنها قرار گرفت.

ولایتی آشنایی با مراکز علمی و پژوهشی فعال و پیشرفته جمهوری اسلامی ایران را از جمله برنامه‌های این اجلاس دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با مراکز علمی و پژوهشی می‌تواند در برقراری ارتباط حداکثری و مستمر میان اعضای شرکت کننده در این اجلاس و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور ما تأثیرگذار باشد و در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و جلساتی برای ایجاد سازوکار مناسب به منظور ادامه و استمرار ارتباط با پزشکان مسلمانی که در کشورهای خود از جایگاه خوبی در مراکز تحقیقاتی، علمی و پژوهشی برخوردارند، پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: در برنامه‌های مختلف این اجلاس تلاش شد که آخرین وضعیت منطقه و حوزه بین‌الملل، تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تصویر روشن‌تر و دقیق‌تر از وضعیت منطقه به ویژه حضور گروه‌های تروریستی، وضعیت عراق، سوریه، لبنان و یمن و برخی کشورهای اسلامی و در مورد ضرورت‌های موجود، به مخاطبان تحلیل‌های روشن ارائه شود تا فارغ از فضای غیرواقعی و غیرمنطقی و هجمه‌های سوء ایجاد شده از سوی برخی رسانه‌های غربی بتوان نگاه روشن‌تری از وضعیت منطقه و حوزه بین‌الملل ارائه کرد که این مهم نیز در اجلاس مورد تبادل نظر قرار گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص استقبال اعضای شرکت کننده از این اجلاس تأکید کرد: مباحث مطروحه و نقطه‌نظرات ارائه شده از سوی اعضای شرکت کننده در اجلاس پزشکان با استقبال خوبی روبه‌رو شد و شرکت کنندگان در کنفرانس مباحث را با اشتیاق دنبال کردند و به نظر می‌رسد که این اجلاس بتواند گام مؤثری را برای برقراری ارتباط بیشتر و معرفی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی بردارد.

ولایتی ضمن تشریح برنامه‌های مجمع بیداری اسلامی با توجه به برگزاری این اجلاس گفت: از سال 1390 با تشکیل مجمع عمومی مجمع جهانی بیداری اسلامی و تشکیل شورای عالی و فعال شدن دبیرخانه مجمع جهانی، برنامه‌های مختلفی به منظور ارتباط با گروه‌های مرجع و صنوف مختلف انجام شد و در همین راستا کنفرانس‌های مختلفی در حوزه‌های جوانان، زنان، علما، اساتید دانشگاه‌ها و اجلاس‌های منطقه‌ای تشکیل شد که اجلاس پزشکان اهمیت ویژه‌ای داشت.

وی درباره یکی دیگر از اهداف کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اسلام خاطرنشان کرد: این کنگره می‌تواند زمینه و بستر رفت و آمد و حضور متخصصان، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان کشورمان در مراکز علمی که پزشکان مسلمان حضور دارند، را فراهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: همچنین این اجلاس می‌تواند زمینه حضور برخی از جوانان و اعضای شرکت کننده به منظور آشنایی با آموزه‌های اصیل اسلامی را در داخل کشور فراهم کند و در این راستا مقرر شده برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور آنها جهت آشنایی با آموزه‌های اسلامی صورت گیرد. 

ولایتی در پایان از تشکیل نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در عراق خبر داد و تصریح کرد: مجمع جهانی بیداری اسلامی برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در کشور عراق تشکیل شود تا در خصوص برنامه‌های آینده تصمیم‌گیری صورت گیرد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: