velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۶۲
پ
کد خبر: ۱۵۱۴
تاریخ انتشار: جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 31 July 2015
دکتر ولایتی در گفتگو با فارس خبر داد:

تبادل نظر درباره نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا با حضور پزشکان مسلمان جهان

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با حضور ۴۰۰ پزشک مسلمان از سراسر جهان، درباره نامه مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و هم‌چنین تببین این نامه بحث و تبادل نظر شد.
دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نشست پزشکان مسلمان جهان و نقش آن در تبیین بیداری اسلامی اظهار داشت: از سال 1390 با تشکیل مجمع عمومی مجمع جهانی بیداری اسلامی و در ادامه تشکیل شورای عالی مجمع و دبیرخانه فعالیت های مختلف آغاز و اجلاس هایی برگزار کردیم.
دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در همین خصوص گفت : در همین زمینه ما در جهت تحقق اهداف ترسیم شده، در صفوف و گروه های مختلف از جمله علما، جوانان، زنان، شعرا، اساتید دانشگاه، اجلاس های منطقه ای و ...را برگزار کرده‌ایم و در ادامه همین مسیر در ارتباط با پزشکان مسلمان جهان که از سوی مجمع حهانی اهل بیت دعوت شده بودند تلاش کردیم با فعال کردن دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی و حضور اینجانب در قبل از برگزاری و برنامه ریزی و در ادامه در زمان برگزاری مباحث مختلف در رابطه با بیداری اسلامی را برای اعضا تبیین و ارایه کنیم که خوشبختانه با توجه به اظهار نظر شرکت کنندگان به نظر می رسد توفیقات مناسبی به دست آمده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجمع جهانی اهل بیت ضمن دعوت از این گروه زمینه های لازم را فراهم و در ادامه با مشارکت مجمع جهانی بیداری، دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری این اجلاس برگزار شد همچنین این اجلاس با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، تهران و شیراز، استانداری، شورای اسلامی و شهرداری مشهد در حال برگزاری است.

دکتر ولایتی برگزاری چنین اجلاسی را در نوع خود در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر دانست و گفت: حدود 400 نفر از پزشکان برجسته مسلمان جهان که با پرداخت بخش عمده ای هزینه های شرکت در اجلاس به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند  با توجه به علاقه ای که برای حضور در جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین کشور اسلامی در جهان اسلام و تاثیرگذار در عرصه بین الملل داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: در کنار مباحث تخصصی و علمی از جمله مهمترین مباحث بحث و تبادل نظر در خصوص نامه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و تبیین ابعاد مختلف این نامه بود که عصر روز پنج شنبه با حضور اینجانب و کارشناسان برجسته در تالار کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه های مجمع جهانی بیداری اسلامی هم گفت: برگزاری نشست های تخصصی و اجلاس های مختلف برای گروه های مرجع از کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت ضمن آنکه در آینده نزدیک در عراق شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تشکیل می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها