velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۲۴
پ
کد خبر: ۱۴۹۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 22 July 2015
دکتر ولایتی و قائم مقام سوئیس در جمع خبرنگاران :

بزرگتر از عربستان سعودی هم جرئت حرمت‌شکنی ملت ایران را ندارد

دکتر ولایتی و قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران به سئوالات پاسخ دادند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعای اخیر برخی مقامات عربستانی درباره حمله به ایران گفت: امیدواریم که این کلمه نامربوط درست نباشد، بزرگتر از این کشورها نیز جرئت حرمت‌شکنی علیه ملت ایران را ندارند.

دکتر ولایتی در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعاهای اخیر برخی مقامات عربستانی برای حمله به ایران اظهار داشت: بنده این موضوع را ازطریق مطبوعات خواندم و امیدوارم این کلمه نامربوط درست نباشد؛ به‌فرض صحت، بزرگتر از این کشورها هم جرئت حرمت‌شکنی ملت بزرگ ایران را ندارند.

وی تأکید کرد: ایران بدون تردید قدرت اول منطقه محسوب می‌شود و اگر کسی از این کشورها و یا بزرگتر از آنها این‌گونه دستور دهد این‌گونه حرف‌ها لاف در غربت است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه با اشاره به بند 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل گفت: آنچه اتفاق افتاده این است که در چارچوب فصل هفتم قطعنامه‌های شش‌گانه تصویب شده و در چارچوب همان فصل هفتم قطعنامه‌ای منتشر شده که آن قطعنامه‌ها را لغو می‌کند.

ولایتی در ادامه در خصوص مرجع نهایی رد یا تسلیم برای پذیرش جمع‌بندی مذاکرات نیز گفت: بنده از اینکه چه کسانی و یا چه نهادی دخالت می‌کند اطلاع دقیق و نهایی ندارم. اما این‌طور که به نظر می‌رسد در این گونه موارد شورای امنیت ملی از سوی نظام برای تصمیم‌گیری در نظر گرفته شده که مباحثی را که در جمع‌بندی آمده و بسیار مهم و استراتژیک است مورد بررسی و گفت‌وگو قرار دهد.

ولایتی ادامه داد: شورای امنیت ملی با توجه به اعضای آن، عالی‌ترین مرجع برای تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل امنیت استراتژیک کشور است و در نهایت مصوباتش باید به تأیید و امضای مقام معظم رهبری برسد.

وی با اشاره به دیدار خود با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس گفت: در دیداری که داشتیم در مورد روابط دوجانبه ایران و سوئیس بحث و تبادل نظر کردیم، همچنین همکاری دو کشور را در رابطه با مسائل منطقه‌ای مشخصاً در رابطه با آنچه در سوریه و عراق می‌گذرد بحث و تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص تحرکات تروریستی که در منطقه علیه کشورهای مؤثر و ایران رخ می‌دهد و برای خاتمه دادن به وضعیت کنونی و مقابله با تروریست گفت‌وگو داشتیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص تصریح کرد: رابطه ایران و سوئیس یک رابطه دیرپا و طولانی است و هیچ‌گاه این رابطه قطع نشده و از زمان انقلاب تاکنون همکاری‌های خوبی با سوئیس داشتیم , دولت سوئیس مصمم است که روابط خود با ایران را افزایش دهد.

ایو رسیه هم در جمع خبرنگاران افزود: در دیدارهایی که با مقامات ایرانی به خصوص آقای دکتر ولایتی  داشتم گفتم که توافق حاصل شده لحظه خیلی مهمی برای ایران و جامعه جهانی بوده است باید تاکید کنم که هیچ گونه دشمنی از سوی جامعه جهانی علیه ایران وجود ندارد اما در گذشته لحظات دشوار و خطیری را پشت سر گذاشته و اشتباهاتی هم رخ داده ولی اکنون جامعه جهانی مشتاق همکاری با ایران است

وی یادآور شد: به عنوان یک نظر شخصی می خواهم بگویم که این همیشه امتیازی برای من بوده که میهمان مردم ایران باشم و همیشه مترصد این فرصت بودم.

ایو رسیه گفت: قبل از اینکه به سوییس پرواز کنم به مشهد خواهم رفت و حامل پیام دوستی دو ملت ایران و سوییس خواهم بود.

 

 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها