velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۶۸
پ
کد خبر: ۱۴۷۰
تاریخ انتشار: شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 27 June 2015
ولایتی:

هرگاه بر سر حقوق خود با کسی معامله نکردیم، توانستیم برنده باشیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با اشاره به تصویب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: قانون الزام دولت قانونی حمایتی است و مطمئناً در حمایت از تیم مذاکره‌کننده است.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از مذاکره و مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنند و مذاکره‌کنندگان ما نیز در چارچوبی که رهبری ترسیم کردند، مذاکرات خود را تا به حال ادامه دادند و از این به بعد نیز باید همینطور باشد و آنچه که آقای ظریف در اظهاراتش گفته چیزی جز این نبوده است.

وی ادامه داد: آنچه دارای اهمیت است این است که جمهوری اسلامی برمبنای اصول خود حرکت می‌کند و در چارچوب اصول خود حتماً می‌خواهد از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز در چارچوب مقررات بین‌المللی و با نظارت آژانس استفاده کند. بدون اینکه تسلیم زیاده‌خواهی‌های‌ طرف‌های مذاکره‌کننده شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی در روزهای اخیر، گفت: ما دیدیم که در طی این روزها و هفته‌های اخیر گاهی مقامات آمریکایی و برخی مقامات دیگر از کشورهای اروپایی اظهاراتی مطرح می‌کنند که خارج از توافقی است که در ژنو شده بود. لذا تمام طرفین (1+5 و ایران) باید پایبند به مبانی باشند که مورد قبول دو طرف است و در این چارچوب حقوق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای محفوظ باشد و بدون هیچ محدودیتی تمام خطوط قرمز نیز رعایت شود.

ولایتی اظهار داشت: با این شرایط و در چارچوب این نقاطی که مشخص شده است، گفت‌وگوها ادامه پیدا می‌کند و بدون تردید ملت ایران چه اینکه گفت‌وگوها زودتر یا دیرتر به نتیجه برسد بعد از انقلاب نشان داده که هرجا ما از حقوق خود به وضوح و با استقامت کامل حمایت کردیم و بر سر حقوق خود با کسی معامله نکردیم، توانستیم برنده باشیم.

وی تأکید کرد: برای مذاکره‌کنندگان‌مان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم به نتایج بسیار مطلوبی برسند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در پاسخ به این پرسش که آیا با مقام کره‌ای در زمینه مذاکرات صحبت کردید، گفت: قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی نیز اقرار داشت به این که این جزو حقوق ایران است و اینکه جمهوری اسلامی ایران باید مانند بقیه کشورها در چارچوب مقررات بین‌المللی از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز استفاده کند.

ولایتی تأکید کرد: 40 درصد تولید برق کره جنوبی در حال حاضر از انرژی هسته‌ای تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: قانون الزام دولت قانونی حمایتی است و مطمئناً در حمایت از تیم مذاکره‌کننده است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها