velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۰۸
پ
کد خبر: ۱۴۶۹
تاریخ انتشار: شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 27 June 2015
قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با ولایتی:

کره جنوبی خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است

علی اکبر ولایتی و چوتائه یانگ قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی عصر امروز دیدار و گفتگو کردند.

عصر امروز چوتائه یانگ قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

چوتائه یانگ قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات اظهار داشت: من برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم و امیدوارم روابط بین دو کشور گسترش روز افزون یابد.

وی عنوان کرد: از سال 1962 تا به امروز روابط دو کشور ایران و کره جنوبی مثبت و سازنده بوده و من حامل پیام دوستی کره جنوبی و افزایش بهبود روابط بین دو کشور هستم.

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی افزود: به اعتقاد ما آینده جهان تنها با همکاری کشورهای مهم امکان پذیر است و از سال گذشته که وزرای خارجه دو کشور (جمهوری اسلامی و کره جنوبی) با یکدیگر دیدار داشتند گسترش روابط دو جانبه در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه سوچائه یونگ قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به روابط قدیمی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: ایران و کره جنوبی 53 سال روابط دو جانبه عمیق و گسترده با یکدیگر دارند.

وی به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در کره اشاره کرد و گفت: پس از روی کار آمدن دولت جدید در کره جنوبی رئیس جمهور این کشور به گسترش روابط کره با جمهوری اسلامی تاکید داشت.

قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به برگزاری اجلاس معاونین قائم مقام وزرای خارجه اظهار داشت: پس از 6 سال این اجلاس برگزار شد و ما معتقدیم که پتانسیل روابط در زمینه های اقتصادی بسیار بالاست و امیدواریم این ظرفیت هر چه زودتر بالفعل شود.

وی در ادامه به نقاط مشترک ایران و کره جنوبی اشاره کرد و گفت: روابط ایران و کره در مسائل منطقه ای نقاط بسیار مشترکی با یکدیگر دارد و در همین زمینه در آینده نیز در خصوص مسائل منطقه ای تبادل نظر خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی افزود: ما معتقدیم که تروریسم باید متوقف شود و در این زمینه در آینده با جمهوری اسلامی ایران همکاری بیشتری خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار ولایتی ضمن خوش آمدگویی به قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی داعش را یکی از خطرناک ترین و خشن ترین گروه های تروریسم عنوان کرد و ادامه داد: این گروه تروریستی می‌تواند تهدیدی برای تمام کشورها باشد و از دید آن‌ها فرقی میان مسلمان، مسیحی، یهودی و بودایی وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که گروه تروریستی داعش، سوریه را به آزمایشگاهی برای عملیات تروریستی و تمرین جنایات تبدیل کرده است، تصریح کرد: این گروه جنایت کار امروز در سوریه به هیچ کس از زن و مرد گرفته تا نظامی و غیرنظامی رحم نمی‌کند و افراد را به سادگی سرکوب می‌کند.

وی به رابطه داعش و آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به ارتباط نزدیک کشور کره جنوبی با برخی کشورهایی که امروز حامیان گروههای تروریستی محسوب میشوند از شما انتظار میرود که به آنها یادآوری کنید که گروههای تروریستی و تکفیری منطقه روزی دامان حامیان خود را نیز خواهند گرفت لذا بهتر است هر چه سریعتر از حمایت از این گروهکهای تروریستی دست بردارند.

 

هر نوع حمایت از تروریسم موجب شیوع آن در منطقه خواهد شد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله تروریسم در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است هر گونه حمایت از تروریست موجب شیوع این پدیده در منطقه و دنیا خواهد شد.

ولایتی ادامه داد: در این دیدار روابط دو جانبه بین ایران و کره جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر دو طرف دیدگاه خود را در خصوص این که روابط دو کشور ظرفیتهایی بیش از آنچه تا امروز موجود بوده است را ارائه دادند وی علاقهمند بود که علت ناامنی های موجود در منطقه را بداند که بنده به او اعلام کردم آنچه موجب نگرانی همه دنیا شده است توسط برخی از کشورها در منطقه و در صحنه بین المللی است که باید متوقف شود.

ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از دولت های قانونی کشورهایی که مورد تهاجم تروریسم قرار گرفتهاند حمایت میکند و قویا اعتقاد دارد هر گونه حمایت از تروریسم موجب شیوع این بیماری مهلک در منطقه و دنیا خواهد شد.

وی ضمن هشدار به اینکه که اگر مبارزه با تروریسم در دنیا سامان نگیرد هیچ کس از خطرات تروریسم مصون نیست، تصریح کرد: این خطرات شامل همه کشورها اعم از کشورهایی که داخل منطقه و یا خارج از آن باشند خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع نظام اضافه کرد: در حال حاضر افرادی در سوریه علیه حکومت قانونی این کشور میجنگند که هیچ حقی برای این کار ندارند.

ولایتی در پایان با اشاره به دیدگاههای طرف کرهای تصریح کرد: وی دیدگاههایی در خصوص برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم مطرح کرد.

وی در پایان دیدار امروز را شروع خوبی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: این قبیل دیدارها در آینده نیز ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: