velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۲۴
پ
کد خبر: ۱۴۶۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 23 June 2015
ولایتی:رابطه ایران و سوریه برادرانه و تاریخی است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: رابطه ایران و سوریه یک رابطه براردانه با سابقه عمیق و تاریخی است.

دکتر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه با سرلشکر محمد الشعار وزیر کشور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه در دیدار سرلشکر محمد الشعار وزیر کشور سوریه افزود: رابطه بین عراق و سوریه با سابقه طولانی تمدنی، یک امر مثال زدنی است. اما آن چه که امروز صورت گرفته و تا هفته آینده ادامه دارد، یک تحول مهم در روابط منطقه ای ایران، عراق و سوریه است.

وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار ضمن تشکر از ولایتی گفت: مایلم سلام ها، محبت ها و قدردانی های بشار اسد را خدمت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ، مسئولان و ملت ایران ابلاغ کنم.

محمد الشعار ادامه داد: ایرانی که همواره در کنار ما ایستاده و ما با ایران در یک سنگر علیه تروریسم در منطقه می جنگیم و ما نخستین کسانی بودیم که نسبت به خطر تروریسم هشدار داده بودیم.

وی سوریه گفت: بهترین آرزوها را از جناب آقای رییس جمهوری بشار اسد، خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران منتقل می کنم و امیدواریم رهبر انقلاب اسلامی همواره در سلامت باشند تا بتوانند رهبری ایران را ادامه دهند

وزیر کشور سوریه یادآور شد: صبح دیروز با وزیر کشور ملاقات داشتیم و یادداشت تفاهم میان دو کشور درخصوص همکاری های امنیتی امضا کردیم که مهم ترین بند آن مبارزه با تروریسم است.

محمد الشعار ادامه داد: تروریسم این موضوعی که رفته رفته جهان را به خود مشغول و در پیکره منطقه رخنه کرده است، در خاک سوریه ، تمدن و تاریخ این کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان این که بیش از چهار سال و نیم است که به وجود تروریسم هشدار داده ایم ، گفت: در این دیدگاه برادران ایرانی هم نسبت به تروریسم و خطر این آفت در منطقه با ما شریک بودند.

وزیر کشور سوریه اضافه کرد: نام های تشکیلات تروریستی متعدد است و البته همه آن ها یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن هم نابودی کشور، دارایی ها و مایملک ملت سوریه و ارایه سوریه به عنوان یک لقمه آسان در اختیار اسرائیل است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: