velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۰
پ
کد خبر: ۱۴۵۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 17 June 2015
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام :

ایران و سازمان ملل بر یکپارچگی و اتحاد ملت عراق تاکید دارند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار  خود با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق گفت: توافق کردیم که جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای منطقه و سازمان ملل بر یکپارچگی و اتحاد ملت عراق تاکید کنیم.
دکترولایتی  در حاشیه دیدار با یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، در تبیین جزییات این نشست در جمع خبرنگاران گفت: گفت و گوی بسیار خوبی با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد داشتیم و هر دو بر این موضوع توافق کردیم که در عراق راه حل جنگ و نظامی وجود ندارد بلکه باید مسایل از طریق صلح آمیز حل شود.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادامه این نشست به خبرنگاران گفت: با نماینده دبیر کل سازمان ملل بر این تأکید داشتیم که داعش به عنوان گروه تروریستی ، دشمن همه ملت های منطقه و بشریت است.
ولایتی اضافه کرد: در این دیدار هر دو از اینکه جمهوری اسلامی ایران به خاطر درخواست قانونی دولت عراق به این کشور کمک می کند راضی بودیم.
وی به اظهارات یان کوبیش درباره العبادی اشاره کرد و افزود: یان کوبیش در این دیدار به یادآوری جلسه پاریس پرداخت و گفت که در آن محل، العبادی از اینکه جمهوری اسلامی ایران به دولت عراق برای مبارزه با تروریست ها کمک می کند راضی بوده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کردیم بر اینکه فارغ از نفوذ برخی از کشورها فقط بر اساس صلح، امنیت، اتحاد و همبستگی مردم عراق اهتمام کنیم و به همکاری بپردازیم.

ولایتی افزود: به نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل این موضوع را منتقل کردم که جمهوری اسلامی ایران با هر نوع تلاش بین المللی که به همبستگی ملت عراق و مبارزه با تروریسم، آوردن امنیت و صلح برای ملت عراق، همبستگی میان شیعه، سنی و کرد و استقرار یک عراق مستقل موافق است و در این جهت همکاری می کند.

وی در پاسخ به این پرسش آیا در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در خصوص ائتلاف ضدداعش نیز بحثی را مطرح کردید؟ گفت: همان گونه که یان کوبیش گفت جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود از دولت و ملت برادر خود یعنی عراق در مبارزه علیه تروریسم حمایت می کند و به آنان کمک می کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران از همبستگی ملت عراق، اتحاد میان شیعه، سنی و کرد و یکپارچگی عراق قویاً حمایت می کند و به آن دولت کمک می کند تا بر تروریست ها به خصوص داعش پیروز شوند.

ولایتی تصریح کرد: نماینده سازمان ملل متحد با همه این مواضعی که ایران در مورد عراق اتخاذ کرده، موافق بود و بیان داشت که العبادی به صراحت گفته که مایل به ادامه کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق است .

وی تاکید کرد: به طور قطع بدون کمک ایران به دولت و ملت سوریه و عراق امکان مقابله با تروریست ها کار آسانی نبوده و ایران این را می داند.

ولایتی ادامه داد: ایران جزو وظایف خود می داند که به این کشورها به عنوان کشور همسایه کمک کند چرا که مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق، مبارزه با تروریسم در کل منطقه است؛ اگر می خواهیم ایران در امنیت باشد، باید کل منطقه در امنیت باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در خصوص ائتلاف بین المللی ضدداعش موضوعی در جلسه امروز مطرح شد و نظر سازمان ملل چیست؟ گفت: من به یان کوبیش گفتم که ائتلاف ضدداعش هیچ فایده ای نداشته و بدون کمک حشد الشعبی (نیروهای مردمی ) تحت فتوای آیت الله سیستانی هیچ موفقیتی انجام نمی شد.

وی افزود: افرادی که در جبهه داعش می جنگند مزدور هستند و از اروپا و آمریکا دلار می گیرند و فقط کارشان آدم کشی است؛ داعشی ها پول می گیرند که برای آدم کشی است در حالی که طرف مقابل آنها مردم مسلمان عراق، سوریه، لبنان و یمن هستند.

ولایتی ادامه داد:آنچه در عراق، سوریه، لبنان و یمن می گذرد صحنه ای برای مبارزه میان مردم این کشورها که مؤمن به اسلام هستند با تروریست ها و حامیان آنها است و مطمئن هستم که مردم مؤمن این منطقه پیروز خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در خصوص گروه حشد الشعبی(نیروهای مردمی) چه بود؟ گفت: او نظرش این بود که این گروه نقش خوبی برای کمک به دولت عراق در مبارزه علیه تروریست ها دارد و نگاه مثبتی به آنان داشت.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: